۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
طرح تحریم رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه اروپا برای اولین‌بار

طرح تحریم رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه اروپا برای اولین‌بار

وزیر امور خارجه ایرلند طی اظهاراتی اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار در یک بحث "مهم" در مورد تحریم اسرائیل در صورت عدم رعایت قوانین بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

به گزارش بازار، میشل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند، روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار در یک بحث "مهم" در مورد تحریم اسرائیل در صورت عدم رعایت قوانین بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

مارتین پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: در مورد نیاز به حمایت از نهادهای حقوقی بشردوستانه بین‌المللی توافق بسیار واضحی وجود داشت.

بر اساس این گزارش، دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) روز جمعه حکم داد که اسرائیل باید فوراً حملات خود را در رفح در جنوب نوار غزه متوقف کند و گذرگاه مرزی رفح را باز کند تا کمک‌های بشردوستانه بدون مانع وارد این منطقه شود.

اسرائیل متعاقبا به عملیات خود در رفح ادامه داد، اما روز یکشنبه یک اردوگاه آوارگان را نیز بمباران کرد که به گفته مقامات بهداشتی و درمانی غزه، حداقل ۴۵ فلسطینی که بیش از نیمی از آنها زن، کودک و سالخورده بودند، در این بمباران به شهادت رسیدند.

این حملات به طور گسترده از سوی رهبران اتحادیه اروپا محکوم شد.

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: برای اولین بار در یک نشست اتحادیه اروپا، به شکل واقعی، بحث قابل توجهی در مورد تحریم ها و "چه می شد اگرها" دیدم.

وی در ادامه تأکید کرد که البته با توجه به همه دیدگاه‌های مختلف در جلسه شورا، تا رسیدن به یک توافق فاصله وجود دارد.

مارتین افزود: اما نگرانی‌های زیادی در میان کشورهای عضو در رابطه با موقعیتی که دیوان بین‌المللی دادگستری در آن حکم صادر کرده و دستورات موقتی صادر کرده است، وجود دارد.

این دیپلمات همچنین گفت: اتحادیه اروپا همواره از استقلال آن دادگاه و نیاز کشورها به تبعیت از آن حمایت کرده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha