۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
نهایی شدن ساخت واگن‌های مترو
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد

نهایی شدن ساخت واگن‌های مترو

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست و چهلمین جلسه علنی شورا، از نهایی شدن روند ساخت واگن‌های مترو خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست و چهلمین جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران گفت: مشکل واگن‌های مترو حل شده و روند ساخت و انتقال منابع مالی و قراردادها نهایی شده و کار آغاز شده است.

چمران درباره نوسازی و خرید اتوبوس‌ها درشهر تهران و اعتراض برخی شهروندان در خصوص مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی نیز گفت: هم اکنون نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها در دست اجراست و بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده و مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به شهروندان است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: معاون حمل و نقل شهردار تهران باید گزارشی در این خصوص ماهانه در صحن علنی شورا ارائه کند.

مهدی چمران با اشاره به اینکه در ارتباط با خریدها مشکلاتی وجود دارد و موضوع در کش‌وقوس است، افزود: در خصوص خرید اتوبوس‌ها هنوز به آنجایی که باید برسیم نرسیده‌ایم و قرارداد نهایی و عملیاتی نشده است.

رئیس شورا گفت: در داخل کشور قرارداد ساخت ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده و به تدریج در حال واگذاری است. مهدی چمران گفت:این قراردادها با سه کارخانه منعقد شده که روند ساخت در دست پیگیری است.

مهدی چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر این‌که ریاست شورا در مقابل همه سوال‌ها اعلام می‌کند که نمی‌دانم، اظهار کرد: وقتی در مورد موضوعی اطلاع ندارم می‌گویم نمی‌دانم چرا که معتقدم راست و درست صحبت کنم و نمی‌خواهم وعده بی‌جا بدهم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تغییر دولت و روند پیگیری خرید اتوبوس و واگن‌ها از سوی شهرداری تهران گفت: تصور نمی‌کنم مناسبات موجود بهم بخورد، زیرا برنامه ریزی‌ها کار را در مسیری قرار داده که هر دولتی بیاید باید این کار را پیگیری کند.

مهدی چمران همچنین از برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل دائم نمایشگاه‌های تهران (سئول) انتقاد کرد و گفت: سال گذشته نیز این نمایشگاه در آنجا برگزار شد؛ اما رئیس نمایشگاه نیز نامه‌ای برای وزیر نوشته ما هم تلاش می‌کنیم نمایشگاه ساختمان که پرازدحام است در این محل برگزار نشود، زیرا مردم آزار می‌بینند و اگر کسی می‌خواهد چنین کند، بسم‌الله.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha