۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
اتصال ۱۰۰درصدی وزارت نفت به شناسه یکتا برای صدور مجوزهای الکترونیکی
رئیس دولت هوشمند وزارت نفت اعلام کرد

اتصال ۱۰۰درصدی وزارت نفت به شناسه یکتا برای صدور مجوزهای الکترونیکی

رئیس دولت هوشمند وزارت نفت گفت: طبق تازه‌ترین گزارش درگاه ملی مجوزها، اتصال وزارت نفت به شناسه یکتا برای صدور مجوزهای الکترونیکی ۱۰۰درصدی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، فاطمه عباس‌نژاد با بیان اینکه براساس قانون، همه دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز مکلف شده‌اند به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل شوند، بیان کرد: از این پس متقاضی مجوز تنها باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه کند و دستگاه‌های اجرایی نیز به این درگاه متصل می‌شوند و پس از احراز هویت و اجازه صدور مجوز از درگاه ملی، مجوز درخواستی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه عناوین مجوزها در وزارت نفت در هیئت مقررات‌زدایی تصویب شده است، افزود: هدف درگاه ملی افزون بر الکترونیکی‌ و یکپارچه‌ کردن مجوزها، حذف مقررات اضافه و تسهیل در صدور این مجوزهاست.

رئیس دولت هوشمند وزارت نفت بیان کرد: راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوزها پس از قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی انجام شد و در دو سال اخیر همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند به درگاه مجوزها متصل شوند.

صدور ۱۱ عنوان مجوز در وزارت نفت
عباس‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۱ عنوان مجوز در وزارت نفت صادر می‌شود، گفت: از این تعداد هشت مجوز موافقت اصولی برای اجرای طرح‌های پتروشیمی و GTL، پالایشی و پتروپالایشی، ان‌جی‌ال (NGL)، ال‌ان‌جی (LNG)، مینی‌ال‌ان‌جی (MiniLNG)، سی‌ان‌جی (CNG)، اس‌ان‌جی (SNG) و ال‌ان‌جی وارداتی صادر می‌شود. همچنین صدور سه عنوان مجوز شامل احداث جایگاه سوخت مایع و سی‌ان‌جی (CNG)، خودروهای سوخت‌رسان سیار و عاملان توزیع فرآورده‌های نفتی مایع، به‌عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مجوز صادرشده برای احداث جایگاه‌های سوخت بوده و پس از آن هم موافقت اصولی طرح‌های پتروشیمی بیشترین تقاضا را دارد، افزود: هم‌اکنون همه ۱۱ عنوان مجوز به درگاه ملی مجوزها متصل است و درخواست متقاضیان از درگاه ملی مجوزها ارسال و طبق قانون بررسی می‌شود، همچنین پایش و نظارت صدور مجوزها به‌ عهده مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار زیرمجموعه وزارت اقتصاد است.

رئیس دولت هوشمند وزارت نفت با بیان اینکه دستگاه‌های تخصصی طبق عملکردی که در صدور مجوز دارند رتبه‌بندی می‌شوند، بیان کرد: در تازه‌ترین گزارش درگاه ملی مجوزها که ۲۳ اردیبهشت منتشر شد، وزارت نفت از نظر اتصال به شناسه یکتا آمار ۱۰۰درصدی داشته و در گزارش‌های اخیر نیز این وزارتخانه با عملکرد عالی، رتبه‌های شایسته‌ای را کسب کرده است.

عباس‌نژاد گفت: در دو سال اخیر و از زمانی که درگاه ملی مجوزها راه‌اندازی شد، هیچ نوع مجوز کاغذی صادر نشده است و در حال حذف کامل مجوزهای کاغذی هستیم.

مجوزهای الکترونیکی غیرقابل جعل و مستند است
وی با اشاره به اینکه مجوزهای الکترونیکی دارای یک رمزینه پاسخ سریع (QR Code‌) به‌عنوان شناسه یکتاست، افزود: با اسکن این کد می‌توان محتوای مجوز را که غیرقابل جعل و قابل استناد است مشاهده کرد.

رئیس دولت هوشمند وزارت نفت تصریح کرد: در این وزارتخانه برای متقاضیان پیشین که خارج از درگاه ملی مجوزها مجوز کاغذی گرفته‌اند، تمهیدهایی اندیشیده شده است تا دارندگان مجوزهای قدیمی برای تعویض مجوز خود اقدام‌ کنند.

عباس‌نژاد افزود: وزارت نفت با الکترونیکی‌کردن فرایند و تبادل سرویسی که با درگاه ملی انجام داد، به همه دارندگان مجوزهای قدیمی اطلاع‌رسانی کرده است، زیرا این فرایند باید به درخواست این متقاضیان انجام شود و خود برای دریافت مجوز الکترونیکی از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت با سرعت قابل قبول، مجوزهای کاغذی را به مجوزهای الکترونیکی تبدیل می‌کند، گفت: طبق تازه‌ترین گزارش، تبدیل مجوزها در این وزارتخانه ۲۱.۲ درصد است و تا زمانی‌ که همه مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تبدیل شوند، این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha