۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
چطور امنیت سایت وردپرس را افزایش دهیم ؟ معرفی بهترین راهکارها

چطور امنیت سایت وردپرس را افزایش دهیم ؟ معرفی بهترین راهکارها

چرا خدمات امنیت وردپرس مهم هستند؟ چه اهدافی از ارائه این سرویس ها به وبمستران وجود دارند؟

چرا خدمات امنیت وردپرس مهم هستند؟ چه اهدافی از ارائه این سرویس ها به وبمستران وجود دارند؟ اگر شما هم به عنوان یک وبمستر، آنلاین شاپ یا شرکت معتبر فعالیت می کنید، می بایست تدابیری را برای بالا بردن امنیت سایت خود در نظر بگیرید. در این بخش با ما همراه باشید تا یکسری اقدامات مهم را برای انجام این کار در سایت های وردپرسی به شما معرفی کنیم.

امنیت وردپرس و اهمیت آن

فرقی نمی کند در چه حوزه ای فعالیت می کنید، هکرها همیشه در فضای مجازی آماده سرقت اطلاعات وب سایت شما هستند. هرچند که پلتفرم های بزرگ به دلیل داشتن حجم عظیمی از داده ها، ارزش هک شدن بیشتری دارند، نباید از این موضوع غافل شد که این اتفاق در هر سایتی می تواند خسارات جبران ناپذیری وارد کند.

در اهمیت خدمات امنیت وردپرس باید به همین نکته اشاره کنیم که تخمین زده می شود روزانه 13 هزار سایت وردپرسی در روز هک می شوند. بدین معنا که هر دقیقه، اطلاعات 9 سایت به سرقت می رود. از سوی دیگر باید بدانید هک شدن انتهای مسیر نیست، بلکه می تواند عواقب بسیاری را در ادامه داشته باشد. یکی از مهم ترین ضررهای هک شدن سایت شما، لو رفتن اطلاعات کاربران، سفارشات و نفوذ هکر به عنوان ادمین است. در این حالت شاهد تداخلات بسیاری خواهیم بود که عبارتند از:

  • مزاحمت برای کاربران و تماس با آنها تحت عنوان مجموعه شما.
  • دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران مانند شماره تلفن و آدرس منزل.
  • تغییر کدهای وب سایت که می تواند منجر به هدایت پول خریدها به یک کیف پول دیگر باشد.
  • افت و از بین بردن سئو سایت که با ایجاد بک لینک ها، حذف محتواها، دستکاری و ایجاد محتوای اسپم اتفاق می افتد.

بسیار مهم است که اگر سایت بزرگ و در معرض خطر (یا رقابت) دارید، یک فرد متخصص برای پشتیبانی وردپرس استخدام کنید.

حال که تا حدودی با اهمیت خدمات امنیت وردپرس آشنا شدیم، در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به چیستی آن بیشتر صحبت کنیم.

چطور امنیت سایت وردپرس را افزایش دهیم ؟ معرفی بهترین راهکارها

امنیت وردپرس و اهمیت آن

اهداف ارائه خدمات امنیت وردپرس شامل چه مواردی می شوند؟

خدمات امنیت وردپرس شامل چه سرویس هایی می شود؟ اصلا معنی خدمات امنیتی برای سایت ها چیست؟ در پاسخ باید بگوییم کلیه اقداماتی که منجر می شوند تا دسترسی افراد غیرمجاز به درون سایت، فایل ها و کدنویسی آن بسته شوند، خدمات امنیت سایت نام دارند. همچنین این سرویس کمک می کند تا سایت شما پارامترهای امنیتی از نظر موتورهای جستجو را داشته و در برابر حملات سایبری نیز محافظت شود.

از جمله اهدافی که برای خدمات امنیت سایت وردپرسی می توان در نظر گرفت باید گفت:

  • جلوگیری از اقدامات مخرب ربات ها: هجوم ربات ها در سایت شما یکی از انواع حملات سایبری است. این کار می تواند به دلایل مختلفی انجام شود که عبارتند از: ایجاد ترافیک بیش از حد روی سایت و سنگین کردن بار پردازشی هاست، از کار انداختن سرور یا صدمه به آن، ایجاد محتوای اسپم به ویژه در قسمت کامنت ها، ثبت نام و ایجاد کاربران فیک در سایت.
  • جلوگیری از حملات سایبری: مدل های مختلفی از حملات اینترنتی وجود دارند که عبارتند از: DDoS، حملات با بدافزار (Malware)، حملات Injection یا تزریقی و حملات Defacement. افزایش امنیت وردپرس به منظور جلوگیری از آسیب پذیری سایت شما در مقابل آنها ضروری است.

اقدامات مختلفی را باید در سیستم مدیریت محتوای وردپرسی خود انجام دهید که نمونه های آن را در قسمت بعدی توضیح می دهیم.

  • بستن منافذ و جلوگیری از خطرات احتمالی: بیشتر اقدامات برای افزایش امنیت وردپرس در جهت جلوگیری از رخدادهای احتمالی انجام می شوند. یک وب سایت وردپرسی می تواند از مسیرهای مختلفی تحت تاثیر قرار گیرد. مثلا می توان به قالب های نال شده یا افزونه های نا ایمن اشاره کرد. در این حالت باید متخصص امنیت سایت شما بتواند این مسیرهای نفوذ را شناسایی کرده و برای مسدود کردن آنها اقدام کند.

شما کاربران می توانید برای دریافت خدمات امنیت وردپرس و پشتیبانی سایت های خود، از تیم ما کمک بگیرید. این مجموعه با تسلط کامل بر مباحث تکنیکال و فنی سایت و در کنار آن، تجربه ای که در طول سال های گذشته دارد، خدمات جامعی را برای ایمن تر کردن سایت شما ارائه خواهد کرد. شما کاربران می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در انتهای سایت (قسمت فوتر) با ما در تماس باشید.

چطور امنیت سایت وردپرس را افزایش دهیم ؟ معرفی بهترین راهکارها

آشنایی با خدمات امنیت وردپرس

راه های افزایش ایمنی سایت وردپرسی

حال نوبت آن است تا برخی از راهکارهای عملی که در خدمات امنیت وردپرس ارائه می شوند را به شما معرفی کنیم. این موارد عبارتند از:

  • تقویت پسوردها: شاید این یک راهکار کاملا ساده بنظر برسد اما بسیار مهم است. این تاکید از آنجایی ناشی می شود که بسیاری از موارد هک سایت ها با کمک پسوردهای قدیمی و یا تست هزاران پسورد روی سایت انجام می گیرند. در حالتی که رمز عبور تعیین شده یک عبارت متداول باشد، تا حد بسیار زیادی حساب شما در معرض خطر است. بنابراین مهم خواهد بود تا پشتیبانی وردپرس نسبت به نوسازی و تقویت پسوردها در بخش های مختلف سایت اعم از هاست، پنل وردپرس و غیره اقدام کند.
  • ایجاد پروتکل SSL/HTTPS روی سایت: SSL که ممکن است نام آن را مرتبا شنیده باشید، یک پروتکل امنیتی برای وب سایت است که می تواند از انتقال داده ها بین مرورگر کاربر و نیز سایت تان با رمزگذاری محافظت کند. زمانی که این پروتکل را ایجاد کنید، سایت شما از آدرس HTTP به HTTPS تغییر می کند. معمولا گواهینامه های SSL را می توانید از طریق هاست به صورت رایگان یا پولی تهیه کنید.
  • فعال کردن Google Authenticator: یکی از راهکارهای مهم و جالب برای مقابله با ربات های هکر، استفاده از سیستم امنیتی Google Authenticator است. در این حالت شما باید با حل کردن یکسری چالش ها مانند انتخاب اشیاء یکسان، انسان بودن خود را Verify کنید. فعال کردن این فیچر در افزایش امنیت وردپرس بسیار مهم است. شما می توانید آن را برای بخش های مختلفی در سایت فعال کنید که عبارتند از: صفحه ورود، ثبت نام، کامنت گذاری، پر کردن فرم ها، ارتباط با ما.

چطور امنیت سایت وردپرس را افزایش دهیم ؟ معرفی بهترین راهکارها

روش های بیشتر کردن ایمنی سایت وردپرس

پرسش های متداول کاربران

برخی از پرسش های متداول شما کاربران راجع به خدمات امنیت وردپرس عبارتند از:

  • مشکلات متداول در امنیت سایت های وردپرسی کدامند؟

حملات Brute force، اشباع کردن ترافیک سایت، کهنه بودن افزونه ها و وجود نقاط ضعف در آنها، حملات اسکریپتی XSS و غیره.

  • برای دریافت خدمات امنیتی وردپرس به کجا مراجعه کنیم؟

اگر شما هم به عنوان یک وبمستر به خدمات امنیت سایت نیاز دارید، می بایست از یک متخصص کمک بگیرید.سرویس خدمات امنیت وردپرس در سایت آقای پشتیبان تمامی نیازهای سایت وردپرسی شما را برآورده خواهد کرد.

کد خبر: ۲۸۸٬۴۴۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha