۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
تکمیل و بهره برداری ۴۸۱ کیلومتر خطوط ریلی در هزار روز خدمت دولت سیزدهم

تکمیل و بهره برداری ۴۸۱ کیلومتر خطوط ریلی در هزار روز خدمت دولت سیزدهم

واکاوی مهمترین پروژه‌های بهره برداری شده وزارت راه و شهرسازی در بیش از یک‌هزار روز خدمت دولت سیزدهم حاکی از تکمیل و بهره‌برداری ۴۸۱ کیلومتر خطوط ریلی در این مدت است.

به گزارش بازار، از شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه ریلی در بیش از یک‌هزار روز خدمت دولت سیزدهم می‌توان به بهره برداری از راه آهن خاش- زاهدان به‌طول ۱۵۴ کیلومتر به ارزش ۱۳ همت، بهره برداری از خط دوم راه آهن بافق- زرین شهر به طول ۶۲ کیلومتر به ارزش سه همت، احداث و بهره برداری از راه آهن همدان- سنندج به‌طول ۱۵۱ کیلومتر به ارزش ۱۵ همت، احداث و بهره برداری از راه آهن بستان آباد- خاوران به‌طول ۴۴ کیلومتر به ارزش هفت همت و احداث و بهره برداری از خط دوم اهواز اندیمشک حد فاصل شوش- بامدژ به طول ۷۰ کیلومتر به ارزش روز چهار همت اشاره کرد.

برپایه این گزارش، در مدت یاد شده متروی شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر (رفت و برگشت) با اعتباری بیش از ۲.۲ همت ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

نوسازی و توسعه سه‌هزار و ۹۴۱ دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای دولت سیزدهم و بهره برداری از مرکز لجستیک «آپرین» به‌عنوان بزرگترین قطب وارداتی و صادراتی ریلی مرکز کشور با وسعت حدود ۵۵ هکتار در تقاطع کریدورهای بین المللی و ریلی شرق- غرب و شمال- جنوب در ۲۰ کیلومتری شهر تهران، از دیگر اقدامات شاخص انجام شده دولت سیزدهم است.

کد خبر: ۲۸۸٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha