۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
مهار نشتی خط لوله ۲۶ اینچ نفت ابوذر در کمتر از ۲۴ ساعت

مهار نشتی خط لوله ۲۶ اینچ نفت ابوذر در کمتر از ۲۴ ساعت

معاون عملیات تولید منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره گفت: عملیات سخت و حساس رفع نشتی از خط لوله ۲۶ اینچ انتقال نفت از میدان دریایی ابوذر به کارخانه خشکی ابوذر در جزیره خارک در کمتر از ۲۴ ساعت پایان یافت.

به گزارش بازار، محمد ضمیری گفت: ساعت ۱:۳۰ بامداد پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت، با گزارش مشاهده نشتی از سوی گشت شبانه حراست به اتاق کنترل تأسیسات مجتمع نفت و گاز درود ۳ در محدوده خط لوله خشکی ۲۶ اینچ میدان نفتی ابوذر، با هماهنگی انجام‌شده با واحدها و بخش‌های مختلف عملیاتی، اقدام‌های فوری مهار نشت نفت این خط در خشکی به‌سرعت آغاز شد. افزون‌برآن، اوضاع نامناسب جوی و بودن محل نشت نفت و گاز در مجاورت کمپ مسکونی زیتون، اقدام فوری برای مهار نشتی را ناگزیر می‌کرد.

وی افزود: گروه‌های ارزیابی شبانه اعزام و برای استقرار ماشین‌آلات سنگین و ایمنی در محل، هماهنگی‌های لازم انجام شد و با توجه به وضع بد دریا، بستن چاه‌های نفت در سکوهای اقماری بسیار دشوار بود که با تلاش بی‌دریغ نیروها، خدمات فنی چاه‌ها و شناورها امکان‌پذیر شد.

معاون عملیات تولید منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه این خط لوله، نفت تولیدی میدان دریایی ابوذر را منتقل می‌کند، ادامه داد: فاصله زیاد محل نشتی تا کارخانه و پروفیل خط و نبودن شیرهای مسدودکننده در مسیر و حجم بالای گاز همراه نفت، کار را برای گروه‌های عملیاتی مشکل می‌کرد، اما کارکنان در اوضاع نامساعد جوی ضمن رعایت کامل نکات ایمنی، با اقدام‌های جهادی و هدایت نشتی نفت به حوضچه‌های موقت ایجادشده و حمل آن با تانکرهای لجن‌کش به پیت‌های نفتی، تا حد امکان از آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری کردند.

ضمیری با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همکاران گفت: عملیات رفع نشتی این خط لوله با درایت همکاران جهادی با تلاش ۲۱ساعته واحدهای مختلف تعمیرات، ایمنی، خدمات فنی چاه‌ها، درود ۲ و ۳، سکوی ابوذر، بازرسی و حفاظت فنی، بهره‌برداری، حراست و خدمات، بدون هیچ‌ حادثه‌ای پس از خاکبرداری، تخلیه، برداشتن کاور لوله و نصب کلمپس، با موفقیت در ساعت ۲۲ همان روز پایان می‌یابد.

کد خبر: ۲۸۸٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha