۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
پیامدهای شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران

پیامدهای شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران

یکی از مهمترین پیامدهای حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی این است که نشان دهیم ملت ایران بیش از پیش همبستگی خود را نشان خواهند داد.

امیررضا اعتمادی؛ بازار: متأسفانه در پی شهادت رئیس جمهور محترم کشورمان به همراه هیأت همراه ایشان، همگی ملت شریف ایران باری دیگر سوگوار یکی دیگر از خدمتگزاران آبادانی این سرزمین شهید پرور شدیم.

این موضوع مهمترین اتفاق سیاسی روز اخیر و روز های آینده در جهان است که میتواند در بسیاری از موارد سیاسی دنیا تأثیر گذار باشد.

یکی از کار هایی که به جدیت از سوی رئیس جمهور فقید ایران و شهید امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه به جدیت دنبال می‌شد حمایت همه جانبه از فلسطین بود در مجامع بین‌المللی بود.
کاری که در تاریخ جهان اسلام از آن به عنوان یک جهاد تأثیر گذار یاد خواهند کرد، تلاش هایی که هم زمین بازی را برای رژیم صهیونسیتی تغییر داد و هم در مجامع بین‌الملل و سازمان ملل آنها را بد نام تر از همیشه کرد و قطعا پیامدی که شهادتشان برای جهان اسلام خواهد داشت ادامه راه رئیس جمهور و تمام شهدای بزرگوارمان است برای آزادی مردم فلسطین.

همچنین این حادثه دلخراش، تأثیراتی در دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ایران خواهد گذاشت؛ وزارت امورخارجه از شروع کارش در دولت سیزدهم درتلاش بوده است بتواند با توسعه روابط دیپلماسی در خاورمیانه به منظور تثبیت ثبات منطقه و به موازات آن همکاری های تجاری و زیرساختی مهمی در حوزه های (انرژی، حمل و نقل، صنایع، معادن و کشاورزی) با دیگر کشورهای مانند عربستان، ژاپن، کره جنوبی، چین، روسیه، برخی کشورهای اتحادیه اروپا و قاره آفریقا و حضور مداوم در مجامع بین‌الملل رقم بزند.

همچنین تاکید دولت سیزدهم بر تداوم بخشی این مذاکرات و دیدار های دو جانبه با روسای جمهور و وزرای امور خارجه دیگر کشور ها بود و این یعنی برنامه های بلند مدتی در برنامه های آینده رئیس جمهور فقید و دولتش برای سفر ها و پیشبرد اهداف دیپلماسی تعریف شده و متاسفانه ناتمام ماند، اما امیدواریم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت با تمام توان به کار خود ادامه دهد و کار های نیمه تمام دولت سیزدهم را به سرانجام برسانیم.

نگرانی های برخی دولت ها از شهادت آیت‌الله رئیسی میتواند از تأخیر و یا بهم خوردن احتمالی برخی تفاهمات و قرارداد های فی‌مابین ایران و دیگر کشورها باشد که انتظار میرود دولت این تضمین را به تمام شرکای تجاری ایران بدهد که همه چیز مانند قبل پیش خواهد رفت.

یکی دیگر از مهمترین پیامد های حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی این است که نشان دهیم ملت ایران بیش از پیش همبستگی خود را نشان خواهند داد و «مردم، دولت، تمام دستگاه ها، عوامل اجرایی و بخش خصوصی» دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانیم ادامه راه آیت الله رئیسی باشیم که هدفش خدمت به مردم و مطالبات ضعیف جامعه و کارگر بود.

همانطور که حوادث تلخی را از شروع انقلاب تاکنون تجربه کردیم و هرکدام از این حوادث ملت مارا منسجم تر کرد.

کد خبر: ۲۸۸٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha