۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
ورق و پروفیل پیشتاز ریزش قیمت

ورق و پروفیل پیشتاز ریزش قیمت

بازار آهن و فولاد در نخستین روز هفته با تداوم روند نزولی نرخ آهن در غالب مبادی فروش همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد در نخستین روز هفته حاکی از تداوم روند نزولی نرخ آهن در غالب مبادی فروش است. طبق آمار شدیدترین افت قیمت در این روز مربوط به بازار ورق و پروفیل بود.

به طوری که قیمت پروفیل ۲ میلیمتری بسته به نوع ورق مصرفی بین ۳۹۰۰۰ تا ۴۲۰۰۰ تومان اعلام شد این افت قیمت معادل ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان در هر کیلو بود.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق آجدا و انواع ورق گرم در نیز در برخی مبادی فروش با کاهش ۵۰۰ تا هزار تومانی عرضه شدند و قیمت ورق شیروانی، قیمت ورق روغنی و ورق استیل هم به طور میانگین حدود ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت پایه میلگرد آجدار در بازار داخلی بین ۲۴۵۰۰ تا ۲۵۵۰۰ تومان اعلام شد. در این بخش نوسان قیمتی قابل توجهی مشاهده نشد. در حالی که اکثر کارخانه‌های تولید میلگرد قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشتند، برخی دیگر کاهش جزئی ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی را اعمال کردند. در همین راستا قیمت میلگرد ابرکوه و جهان در محدوده ۲۴.۵۰۰ تومان اعلام شد و قیمت میلگرد میانه نیز ۲۵.۲۰۰ تومان اعلام شد.

در بازار تیرآهن نیز شاهد ثبات قیمت در اکثر کارخانه‌ها بودیم؛ با این حال قیمت تیرآهن اصفهان امروز در برخی از بنگاه های تهران بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در هر شاخه کاهش یافت و احتمال کاهش بیشتر قیمت تیرآهن وجود دارد.

قیمت نبشی و ناودانی نیز در برخی کارخانه‌ها ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش یافت و قیمت لوله آهنی، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌ها نیز در اکثر کارخانه‌ها بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت.

بازار ارز هم روز گذشته حدود هزار تومان اصلاح شد و در مرز کانال ۵۷ هزار تومان قرار گرفت، به عقیده برخی کارشناسان اگر دلار مدتی در این کانال تثبیت شود احتمالا هدف بعدی کانال ۵۵ هزار تومان خواهد بود اما اگر در کانال فعلی باقی بماند پس از کف‌زنی ممکن است از نیمه‌های خرداد کمی ورق برگردد.

با این حال می‌توان گفت یکی از دلایل ریزش قیمت آهن آلات به ویژه قیمت ورق آهن، ناشی از کاهش نرخ دلار است. از دیگر مؤلفه‌های اثرگذار بر تداوم روند نزولی بازار می‌توان به مداخله بازارساز، سیاست انقباض پولی، سیاست مالیات‌ستانی دولت و اخبار مثبت سیاسی اشاره کرد.

کاهش تقاضا و قیمت آهن اسفنجی در بورس
در معاملات روز شنبه۱۶۵ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد؛ با وجود این، تقاضا برای این محصول فقط ۰.۸ برابر عرضه بود و ۷۰ درصد از آهن اسفنجی عرضه شده به فروش رسید.

قیمت میانگین موزون هر کیلو آهن اسفنجی در این معاملات ۱.۶ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و به ۱۲۴۹۷ تومان رسید، این در حالی است که قیمت میانگین موزون معاملات آهن اسفنجی در هفته گذشته ۱۲۷۰۰ تومان بود.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha