۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
پایگاه ملی رفاه ایرانیان، بستری برای ارائه خدمت عادلانه به مردم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

پایگاه ملی رفاه ایرانیان، بستری برای ارائه خدمت عادلانه به مردم

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح رصدخانه ملی پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: این پایگاه بستری را برای ارائه خدمات عادلانه به مردم مهیا کرده است.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی» امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) در آیین افتتاح رصدخانه ملی پایگاه رفاه ایرانیان اظهار داشت: در گذشته به واسطه نبود یک پایگاه اطلاعاتی جامع، دقیق و کارآمد از اطلاعات وسع‌سنجی با چالش‌های جدی مواجه بودیم. با راه‌اندازی پایگاه رفاه ایرانیان و افتتاح رصدخانه این پایگاه، بستری فراهم شده تا بتوانیم خدمات مناسب را به آحاد جامعه ارائه بدهیم.

وی تأکید کرد: این پایگاه مظهر عدالت را برای وزارت رفاه هویدا می‌کند. برخی افراد برای اعتراض به دهک‌بندی خود به وزارتخانه مراجعه می‌کنند و تلاش زیادی در جهت قانع کردن ما دارند تا بگویند وضعشان خوب نیست و باید در دهک پایین‌ترین قرار بگیرند، اما با وجود پایگاه داده‌های رفاه ایرانیان می‌توان به تمام جزئیات دسترسی داشت و امکان پنهان کردن چیزی وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این پایگاه بستر عادلانه ارائه خدمت به مردم جامعه را مهیا کرده است و راهی است تا خدمات‌رسانی عادلانه به مردم آغاز شود. پایگاه رفاه ایرانیان بستری را مهیا کرد که توانستیم زیرساخت مناسب برای اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی را مهیا کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: طرح‌هایی مانند یارانه مضاعف برای ارتقا امنیت غذایی کودکان ۵ ماه تا ۵ سال و یارانه برای مادران شیرده و دارای کودک شیرخوار نیز طرح‌های دیگری است که از طریق این بستر مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اگر قرار بود در این حجم بسته‌ای در میان مردم توزیع شود، با چالش‌های متعدد روبه‌رو می‌شدند. زمانی که دولت سال ۹۲ تصمیم گرفت به مناسبت دهه فجر یک بسته معیشتی به مردم بدهد، وسط کار مجبور شد آن را تعطیل کند به این دلیل که تجمعات زیادی شکل می‌گرفت و چالش‌های سر راه بسیار زیاد بود.

به گزارش ایرنا، رصدخانه ملی رفاه ایرانیان که صبح امروز با حضور وزیر تعاون و معاونان وی در وزارت تعاون افتتاح شد، شبکه‌ای سیاست محور است که رصد نظام‌مند و مستمر شرایط و مسایل مربوط به رفاه همه افراد و خانوارها را در پهنه جغرافیایی کشور بر عهده دارد تا از سیاست، برنامه، تصمیم‌گیری و اجرای «کارآمد و مبتنی بر شواهد» حمایت کند.

اهداف ایجاد رصدخانه ملی رفاه ایرانیان داشتن تصویری روشن از وضعیت رفاهی کشور/ منطقه/ استان/ شهر، کمک به سیاستگذاری مبتنی بر شواهد، ایجاد پلتفرم کاملی از داده‌ها و اطلاعات رفاهی برای کاهش فقر و بی‌عدالتی و نابرابری در حوزه رفاه، اشتراک داده‌ها و آمار با سازمان‌های دیگر، شناسایی فقر و توزیع جغرافیایی آن و سیاستگذاری دقیق و هدفمند جهت محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار است. در رصدخانه ملی رفاه ایرانیان شاخص‌های پایگاه رفاه ایرانیان احصا و به صورت ترکیبی در روند چندساله در این رصدخانه تحلیل می‌شوند.

کد خبر: ۲۸۷٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha