۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
مقام نخست صادرات فنی و مهندسی کشور متعلق به صنعت آب و برق است
وزیر نیرو:

مقام نخست صادرات فنی و مهندسی کشور متعلق به صنعت آب و برق است

وزیر نیرو با بیان اینکه پیشرفت‌های تکنولوژیک کشور در سایه فعالیت صنعت آب و برق حاصل می‌شود، گفت: این در حالی است که مقام نخست صادرات فنی مهندسی کشور نیز هم اکنون متعلق به صنعت آب و برق است.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان همزمان ایام دهه کرامت و فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه با کارکنان روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت نیرو که سه ساعت به طول انجامید، ضمن تبریک این ایام به همه فعالان عرصه روابط عمومی به خصوص در صنعت آب و برق، افزود: آب، برق و فاضلاب کالاهایی هستند که همه جوانب زندگی بشر از جمله شغل، امنیت، اقتصاد و پیشرفت را تحت تاثیر قرار می‌دهند به طوری که می‌توان اهمیت این عناصر را با اموری چون امنیت و سلامت مقایسه کرد.

وی به استناد نظرات کارشناسان رسانه و علوم اجتماعی، فضا و شناخت عمومی درباره فعالیت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم را نسبت به دوره‌های گذشته بسیار متفاوت دانست و ادامه داد: آگاهی‌بخشی و همراهی مردم با شرایط و الزام های صنعت آب و برق و پرهیز از ایجاد هرگونه نگرانی در اذهان عمومی به عنوان یک اصل شناخته می‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بین امیدواری و نگرانی مردم مرز بسیار باریکی است و اینکه چالش‌ها چگونه مدیریت شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محرابیان برنامه‌های مدیریت مصرف برق را به عنوان نمونه مثال زد و گفت: مثلاً در مدیریت مصرف برق و دعوت به صرفه‌جویی، رویکردها به معنای کاهش رفاه مردم نیست بلکه شامل کاهش مصرف در بخش هایی است که رفاه ایجاد نمی‌کند و در واقع اتلاف انرژی هستند.

وی با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی وزارت نیرو ذیل همکاری کارکنان متخصص و همراه ادامه داد: پیشبرد سیاست‌های خوب در کنار تبیین خوب رسانه‌ای می‌تواند موثر واقع شود.

وزیرنیرو نحوه بیان مطالب از سوی رسانه و روابط عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: ادبیات و زبان رسانه باید در شان مردم فرهیخته ایران باشد و بر همین اساس نیز در سال‌های اخیر شاهد همراهی خوب مردم و مشترکان در طرح‌های مدیریت مصرف برق بوده‌ایم.

وی اقناع مردم را وظیفه رسانه و روابط عمومی دانست و افزود: در این شرایط وظیفه روابط عمومی وزارت نیرو بسیار خطیر است به طوری که در ابتدا نیاز است مردم همراه شوند و در ادامه رسانه و روابط عمومی آنها را اقناع کند.

محرابیان توجه به اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را نیز در اطلاع رسانی‌ها خاطرنشان کرد و گفت: انرژی‌های تجدید پذیر در دنیای امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که در عین استفاده از اوج تکنولوژی، از محیط زیست نیز به شدت حفاظت می‌شود و نیاز است اطلاع رسانی در این بخش تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که وزارت نیرو تولید کننده و تسهیل کننده بخش تولید کشور است و روابط عمومی و رسانه باید با درنظر گرفتن این اصل، سیاست‌های صنعت آب و برق را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

کد خبر: ۲۸۷٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      گیرم که وزارت نیرو بود فاضل .از فضل وزارتخانه . تو و باند چه حاصل .