۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
حمایت معتبر شاخص صنعت بانکداری کجاست؟
صنعت بانک در هفته ای که گذشت

حمایت معتبر شاخص صنعت بانکداری کجاست؟

شاخص بانکی با واکنش منفی به مقاومت مهم ۹۴۳۰ واحد با ریزش ۱۰.۶ درصدی مواجه شد و در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر ۸۱۵۰ و نهایتا ۸۰۵۰ واحد است که به احتمال زیاد حمایت شود.

هادی بهرامی؛ بازار: همانطور که می دانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمشان در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور، حائز اهمیت میباشد؛ به همین خاطر در ادامه به گزارش تحرکات این صنعت در هفته ای که گذشت را بررسی و روند پیش روی آن را تحلیل خواهیم کرد.


گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بانکداری در بورس با ۳.۶ درصد کاهش، هفته گذشته را به پایان رساند و اکثر سهم های بانکی به دلیل جو کل بازار بورس، منفی معامله شدند. این شاخص در شروع هفته گذشته تقریبا ۸۶۴۰ واحد بود که تا پایان هفته معاملاتی به محدوده ۸۳۳۰ واحد رسید؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۲.۶ درصدی به ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۳.۳ درصدی به محدوده ۷۱۴ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد ۹۹ درصد شاخص ها با یکدیگر ارتباط نوسانی و زنجیره ای دارند و همچنین هر سه شاخص بین ۲ الی ۳.۵ درصد کاهش یافته است.


تحلیل تکنیکال شاخص
با توجه به تحلیل های قبل، شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت ۹۴۳۰ واحد با واکنش منفی و به دنبال آن ۱۰.۶ درصد ریزش مواجه شده است که در حال حاضر در محدوده ۸۳۳۰ واحد قرار دارد. شاخص با حفظ حمایت کوتاه مدت ۸۳۰۰ واحد میتواند تا هدف ۸۸۹۰ و ۹۴۳۰ واحد رشد کند؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت گفته شده از دست برود، حمایت معتبر ۸۰۵۰ واحد در دسترس خواهد بود که به احتمال زیاد حفظ شود. بنظر می آید دیگر وقت آن رسیده که شاخص صنعت بانکی به هدف ۱۰۲۰۰ واحد رسیده و حداقل ۵۰ درصد بیشتر از سقف تاریخی باشد تا سهم های بانکی بازدهی مناسبی را در مقایسه با نرخ تورم از آن سهامداران کند.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha