۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
ریزش ۲۰۰۰ تومانی قیمت ورق و پروفیل

ریزش ۲۰۰۰ تومانی قیمت ورق و پروفیل

به همین ترتیب قیمت روز میلگرد آجدار در اکثر مبادی فروش کاهش ۵۰ تا ۴۰۰ داشت، در حالی که برخی دیگر قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، گزارش‌ها از بازار آهن روز گذشته حاکی از وضعیت ثابت قیمت اهن الات در برخی کارخانه و تداوم روند کاهشی نرخ آهن در غالب مبادی فروش است که عمدتا ناشی از کاهش نرخ از است، گفتنی است قیمت دلار طی دو روز گذشته در کانال ۵۹ هزار تومان تثبیت شد. به عقید کارشناسان با تثبیت نرخ دلار در این کانال احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

به همین ترتیب قیمت روز میلگرد آجدار در اکثر مبادی فروش کاهش ۵۰ تا ۴۰۰ داشت، در حالی که برخی دیگر قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند. قیمت میلگرد میانه ۲۵.۴۰۰ تومان اعلام شد و قیمت میلگرد ابرکوه ۲۵.۳۰۰ تومان برآورد شد.

اکثر کارخانه‌ها ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت تیرآهن شاخه‌ای را کاهش دادند. قیمت آهن ۱۴ امروز، تیرآهن ۱۶ و ۱۸ تا ۲۸.۲۰۰ کاهش یافت، قیمت تیرآهن ۲۲ ۲۹.۲۰۰ تومان معامله شد و قیمت تیرآهن سایز ۲۴ و ۲۷ نیز ۲۸.۲۰۰ تومان به فروش رسید. نبشی و ناودانی نیز به تبعیت از جو کلی بازار در اکثر کارخانه‌ها ثبات داشت.

همانطور که انتظار می‌رفت با کاهش نرخ دلار قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و اکسین نیز تا ۲ هزار تومان هم ارزان‌تر شد و در برخی کارخانه‌ها شاهد ثبات قیمت ورق آهن بودیم. قیمت روز ورق استیل، قیمت ورق گالوانیزه، ورق شیروانی در اکثر کارخانه‌ها ۱۰۰۰ تومان کاهش داشت. بازار ورق ارتباط بیشتری با نرخ دلار دارد از همین رو با شکست کانال ۶۰ تومانی نرخ دلار، ریزش چشمگیری در قیمت ورق و قوطی پروفیل مشاهده شد.

قیمت روز پروفیل، قیمت قوطی مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره در غالب کارخانه‌ها بیت هزار تا ۲ هزار تومان کاهش داشت؛ قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی و انواع لوله‌ها با کاهش بیش از هزار تومان عرضه شد.

گزارش‌ها حاکی است امروز ۳۸۴ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی و بورس کالا عرضه می‌شود. از این میزان ۳۳۵ هزار و ۲۶۶ تن به میلگرد آجدار اختصاص دارد که با قیمت پایه ۲۴۰ هزار و ۴۰۷ ریال عرضه می‌شود.

همچنین حدود ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن تیرآهن با قیمت پایه ۲۵۵ هزار و ۲۰۶ ریال عرضه می‌شود؛ علاوه‌بر این ورق گرم نیز حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن عرضه می‌شود که قیمت آن ۳۰۴ هزار و ۳۱۴ ریال تعیین شده است. به نظر می‌رسد افزایش میزان عرضه‌ها ارتباط مستقیمی با افزایش نرخ پایه دارد.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha