۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
آیا خرید سهام فولاد با قیمت فعلی ریسک دارد؟
تحلیل تکنیکال سهام فولاد

آیا خرید سهام فولاد با قیمت فعلی ریسک دارد؟

قیمت سهام فولاد بر روی حمایت لغزنده ای قرار دارد که در صورت از دست رفتن آن ممکن است شاهد روند فرسایشی و یا ریزش عمیق تری باشیم.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت فلزات اساسی یکی از صنایع بزرگ بازار است که در حوزه اشتغال زایی، صادرات و گردش نقدینگی کشور نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. فولاد، فملی، ذوب، ارفع و کاوه بزرگ ترین سهم های صنعت فلزات اساسی میباشد که تحلیل و بررسی آن جهت سرمایه گذاری حائز اهمیت است و همچنین باید حداقل به صورت ماهانه و سالانه موقعیت قیمتی سهم را تحلیل وبررسی تکنیکالی کرد تا بتوان بر اساس ریسک کاهش، اهداف و میزان بازدهی و سایر متریک ها اقدام به خرید و فروش سهم کرد. در ادامه به تحلیل تکنیکال کوتاه مدت قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان میپردازیم.


تحلیل تکنیکال کوتاه مدت
قیمت سهم سال ۱۴۰۲ را با رشد ۶۰ درصدی پشت سر گذاشت و در حال حاضر با کاهش ۱۱ درصدی در محدوده ۵۰۰ تومان و بر روی یک حمایت معتبر چندگانه قرار دارد که با حفظ آن میتواند به اهداف ۶۵۰ و ۸۲۰ تومان برسد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۴۸۰ تومان از دست برود، حمایت معتبر ۳۶۰ تومان در دسترس خواهد بود که خیلی بعید است این حمایت هم بخواهد از دست برود. ناحیه ۳۶۰ تومان همان سقف سال ۱۳۹۹است که به صورت استاتیک وار و فقط با یک برخورد قوی در تیر ماه ۱۴۰۲ تا به امروز ادامه یافته است و میتوان برای سرمایه گذاری بیشتر و یا میانگین گیری نقطه خرید از آن استفاده کرد. از آنجایی که قیمت سهم کاهش و تخلیه چشمگیری نداشته است، نمیتوان این محدوده را مناسب خرید دانست؛ زیرا معمولا جدای از مسائل تئوریک باید در نظر داشت که پس از هر رشدی، افتی هم وجود دارد و برعکس.

آیا خرید سهام فولاد با قیمت فعلی ریسک دارد؟

کد خبر: ۲۸۶٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha