۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
صادرات بیش از ۲ میلیون و ۶۴۵هزار دلار صنایع‌دستی از مرز مهران
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد:

صادرات بیش از ۲ میلیون و ۶۴۵هزار دلار صنایع‌دستی از مرز مهران

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از صادرات بیش از ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار دلار محصولات صنایع‌دستی از مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: در میان محصولات صنایع دستی صادر شده از طریق مرز بین المللی مهران گلیم، جاجیم، حصیر و نمد بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: با توجه به اینکه ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته پذیرفته شده است باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با اشاره به تسهیلات و خدمات ارائه شده به بافندگان گلیم تاکید کرد: تسهیلات کم درصد، بیمه کردن کارگاه داران و گلیم بافان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله خدمات ارائه شده به بافندگان در راستای توسعه صنایع دستی است.

 شنبه زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹۷۰۰ صنعتگر در قالب  ۱۲۰ کارگاه  با ۳۳رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم وغیر مستقیم در این حوزه فعالیت می کنند.

کد خبر: ۲٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha