۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
وصول ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۶ ماهه نخست امسال

وصول ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۶ ماهه نخست امسال

سازمان امور مالیاتی کشور در گزارشی اعلام کرد: ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ وصول شده که معادل کل وصول مالیات در سال ۱۴۰۰ (۳۰۵ هزار میلیارد تومان) است.

به گزارش بازار، طبق این گزارش در شش ماهه نخست سال‌جاری بالغ بر ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که وصول ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۶ ماهه نخست امسالنسبت به مدت مشابه سال قبل (حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان) رشد ۴۹ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بر این اساس از مجموع درآمدهای مالیاتی نیمه نخست امسال از محل مالیات‌های مستقیم بیش از ۲۲۵ هزار میلیارد تومان (معادل ۶۵ درصد) مشتمل بر مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۴۴ هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت با ۱۲ هزار میلیارد تومان و مالیات بر درآمدها با ۵۷ هزار میلیارد تومان وصول شده است. همچنین از کالاها و خدمات بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد تومان (معادل ۳۵ درصد) مالیات وصول شده که ۸۶ هزار میلیارد آن سهم مالیات بر ارزش افزوده است. سهم مالیات مشاغل از کل وصولی حدود ۸ درصد و مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی حدود ۱۰ درصد می‌باشد.

گفتنی است رشد درآمدهای مالیاتی با هوشمند سازی نظام مالیاتی و تقویت مالیات ستانی عادلانه و با تکیه بر اطلاعات شفاف، دقیق و بدون فشار بر مؤدیان فعلی و با شناسایی حدود ۲ میلیون مؤدی جدید و تمرکز بر پایه‌های جدید مالیاتی و مقابله بیش از پیش با فرار مالیاتی وبدون فشار بر بخش مشاغل صورت گرفته است. همچنین بر اساس گزارش امور مالیاتی، امسال مالیات حدود ۵۰ درصد مشاغل صفربوده است و حدود ۴۰ درصد از مشاغل نیز مالیات زیر ۲۰ میلیون پرداخت کرده اند؛ و ۷ درصد از بارمالیاتی در بخش تولید هم کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha