۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
تسهیلات بانکی خرید مسکن با واقعیت جامعه فاصله دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تسهیلات بانکی خرید مسکن با واقعیت جامعه فاصله دارد

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید در ماه‌های اخیر راهکارهایی را سریعا تنظیم می‌کرد و «قانون ساماندهی از تولید و عرضه مسکن» را به اجرا می‌رساند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، البرز حسینی با اشاره به این که موضوع مسکن یکی از پرچالش‌ترین مباحث ایران است، گفت: در حال حاضر همه خانواده‌های ایران دغدغه‌ی مسکن دارند و نیاز است تا دولت و مجلس به این موضوع توجه کنند و از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، اظهار داشت: دولت (وزارت راه و شهرسازی) در ماه‌های اخیر موضوع مسکن را رها کرده بود.

نماینده مجلس با بیان این که «قانون ساماندهی از تولید و عرضه مسکن» یکی از قوی‌ترین قانون‌هاست، عنوان کرد: ساختار اجرایی کشور باید این قانون را اجرا کند.

وی افزود: دولت باید در ماه‌های اخیر راهکارهایی را سریعا تنظیم می‌کرد و «قانون ساماندهی از تولید و عرضه مسکن» را به اجرا می‌رساند.

البرز حسینی اضافه کرد: ‌دولت به دلیل نداشتن آمار نمی‌تواند در حوزه مسکن به تصمیم‌گیری درستی برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت ایران از میزان عرضه و تقاضای مسکن آمار دقیقی ندارد.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با بیان این که در حال حاضر مسکن به یک کالای سرمایه‌ای مبدل شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌های ایران بازار مسکن را برهم می‌زدند و به نوعی متولی بنگاه‌داری شده‌اند.

وی افزود: تسهیلات بانکی خرید مسکن با واقعیت جامعه فاصله دارد.

البرز حسینی اضافه کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بدو شروع فعالیت به موضوع مسکن توجه می‌کند و این موضوع را در اولویت امور خواهد داد.
 

کد خبر: ۲۴٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha