۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
برخی نقاط ضعف برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق برطرف شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

برخی نقاط ضعف برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق برطرف شده است

قالیباف، رئیس مجلس گفت: حضور رؤسای دستگاه ها و وزرا که نیازنامه وزارتخانه های خود را به مجلس آوردند موجب این اتفاق شده، این مسئله اشکالی بوده که دولت و مجلس با هم بودند که باید با کمک یکدیگر حل کنند.

به گزارش بازار محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر دو تن از نمایندگان و اظهارات منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: اینکه مجموع گزارش کمیسیون مانند لایحه دولت نقاط قوت و ضعفی دارد. در کاری که در گزارش کمیسیون انجام شد و من از جزئیات آن مطلع هستم و فکر می کنم کمیته ای نباشد که من شخصا جلسه چند ساعته با آن نداشته باشم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی از موارد گزارش کمیسیون، نقاط قوت قوی تر شده و در برخی موارد نیز نقاط ضعف نیز برطرف شده است که فرصت نیست مصداق های آن را بیان کنم البته حتما مواردی در گزارش کمیسیون وجود دارد که با اصول قانون اساسی مغایرت داشته باشد یا قوانین جاری را دچار اشکال کند، در این مسئله شکی نیست ولی ما باید بدانیم با توجه به اینکه دستور حضرت آقا این است که دو قوه با یکدیگر هماهنگ باشند این جلسه را برگزار کردیم و این اشکالات که در گزارش آقای منظور نیز دقیقا وجود داشت در رفت و آمد بین صحن و کمیسیون تلفیق باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: جای دیگری در کشور وجود ندارد که این موارد را اصلاح کند و این مسئله کاملا روشن است لذا وقتی تذکر می دهید که چنین اشکالاتی وجود دارد، بله حتما چنین مواردی وجود دارد، اما نقاط قوت هم هست.

قالیباف اضافه کرد: البته برخی دوستان عنوان می کنند که به گزارش رأی ندهیم تا دولت آن را اصلاح کند در حالی که لایحه اصلا به دولت بازنمی گردد بلکه لایحه بین صحن و کمیسیون با حضور دولت باید اصلاح شود.

رئیس قوه مقننه در خصوص بخشی نگری در برنامه هفتم نیز تاکید کرد: حضور رؤسای دستگاه ها و وزرا که نیازنامه وزارتخانه های خود را به مجلس آوردند موجب این اتفاق شده، این مسئله اشکالی بوده که دولت و مجلس با هم بودند که باید با کمک یکدیگر حل کنند.

کد خبر: ۲۴۵٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha