۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
افزایش ۱۴ درصدی بی خانمانی در لس آنجلس

افزایش ۱۴ درصدی بی خانمانی در لس آنجلس

طبق برآورد اداره خدمات بی خانمانان در لس آنجلس بیش از ۸۲ هزار نفر سال گذشته بی خانمان شدند که نشان دهنده افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، تعداد افراد بی خانمان در لس آنجلس در سال گذشته، به ویژه در میان سیاهپوستان، افزایش قابل توجهی یافت.

پایگاه اینترنتی لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: مسئولان لس آنجلس روز جمعه از افزایش دو رقمی درصد بی خانمانی در لس آنجلس خبر دادند و اعلام کردند این آمار مربوط به دوران پیش از همه گیری ویروس کروناست.

افزایش دو رقمی که هم در شهر لس آنجلس و هم در بخش لس آنجلس گزارش شده است، منعکس کننده وضعیت بی خانمانی در ژانویه است. در آن هنگام، پیش از آن که ویروس کرونا اقتصاد منطقه را به خطر بیاندازد و سبب افزایش این احتمال شود که موج جدیدی از مردم خانه‌های شان را از دست بدهند‏، این آمار جمع آوری شده بوده است.

هیدی مارستون، مدیر اجرایی اداره خدمات بی خانمانان در لس آنجلس، گفت: این آمار مفید نیست، زیرا اکنون کل دورنما تغییر کرده است.

وی گفت: در این آمار تقریباً ۶۰۰ هزار نفر که از ژانویه و حتی فقط از ماه مه به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند، در نظر گرفته نشده اند.

براساس این محاسبه آماری سرشماری که در یک نقطه زمانی خاص صورت گرفته و نتایج آن در روز جمعه منتشر شده است جمعیت بی خانمان شهرستان لس آنجلس ۶۶ هزار و ۴۳۳ نفر برآورد شده است که نسبت به سال قبل تا حدود ۱۳ درصد افزایش یافته و دومین افزایش متوالی دو رقمی است. میزان جمعیت بی خانمان برای شهر لس آنجلس نیز ۴۱ هزار و ۲۹۰ نفر برآورد شده است که تقریبا تا ۱۴ درصد و فقط اندکی کمتر از افزایش ۱۶ درصدی سال گذشته است.

این آمار و اعداد دلهره آور، ناتوانی مستمر مؤسسات ارائه دهنده خدمات به بی خانمان‌ها را در این منطقه برجسته می‌کند. در اینجا مشکل مدیریت سه بحران همزمان کمبود مسکن ارزان قیمت، نابرابری درآمدی و سلامت روانی وجود دارد. ما نگران این آمار و ارقام فزاینده هستیم.

اداره خدمات بی خانمانان در لس آنجلس از ماه ژانویه، به منظور تلاش برای جلوگیری از سرایت بیماری همه گیر به جمع افراد بی خانمان، هزاران تخت در هتل‌ها و مراکز تفریحی در لس آنجلس اجاره کرده است تا به به افراد مسن و افرادی که نیاز مبرم پزشکی دارند، پناه دهد.

در یک مطالعه جدید از موسسه اوکلی لوسکین درباره نابرابری و دموکراسی تخمین زده شده است که ۱۲۰ هزار خانوار در لس آنجلس ممکن است پس از برداشته شدن مهلت قانونی اخراج، برای مدتی بی خانمان شوند.

از ماه ژانویه، در لس آنجلس، ۳۰ درصد از بی خانمان‌ها پناه داده شدند که این میزان نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است. بخشی از آن نتیجه افزایش تعداد تخت خواب‌های پناهندگان است که توسط مؤسسه گارسِتی صورت گرفته است. این مؤسسه در دو سال گذشته، ۲۰ پناهگاه افتتاح کرده است.

طبق برآورد اداره خدمات بی خانمانان در لس آنجلس بیش از ۸۲ هزار نفر سال گذشته بی خانمان شدند که نشان دهنده افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن است. تقریبا دو سوم این افراد به خواست خودشان دوباره اسکان داده شدند. علاوه بر ۲۳ هزار نفری که اداره خدمات بی خانمانان در لس آنجلس به آن‌ها کمک کرد تا مسکن موقت داشته باشند، تقریبا هفت هزار و ۵۰۰ نفر بدون سرپناه و خانه بودند.

دو سوم از جمعیت بی خانمان‌ها مردان هستند. مشکل نژادی بی خانمانی همچنان آشکار است. ساکنان سیاهپوست هشت درصد از جمعیت را در بخش لس آنجلس تشکیل می‌دهند، اما ۳۴ درصد از کل افراد بی خانمان مربوط به آن‌ها می‌شود.

مارستون گفت: نژادپرستی ساختاری بدین معناست که زنان و مردان سیاهپوست چهار برابر بیشتر بی خانمانی را تجربه می‌کنند.

کد خبر: ۲۴٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha