۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
پوشش تلفن همراه در کردستان ۹ درصد رشد یافت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان:

پوشش تلفن همراه در کردستان ۹ درصد رشد یافت

کردستان - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: با اتصال ۱۷۱ روستای استان از طریق ۵۱ سایت به شبکه ملی اطلاعات پوشش تلفن همراه در این استان ۹ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، مراسم رونمایی از دسترسی ۱۷۱ روستای کردستان به شبکه ملی اطلاعات امروز شنبه با حضور جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدیو کنفرانس در روستای گلانه از توابع شهرستان دیواندره برگزار شد.

استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان در این مراسم حضور داشتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان در مراسم آغاز اتصال ۱۷۱ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: این تعداد روستا از طریق ۵۱ سایت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

فردین سعیدی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، پوشش تلفن همراه در این استان ۹ درصد رشد پیدا کرد، افزود: برای اتصال این روستاها ۶۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون تعداد سایت‌های bts استان ۲.۵ برابر شده است، گفت: تعداد خطوط تلفن همراه هم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد به دو میلیون و ۳۰۰ خط افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان  یادآور شد: ضریب نفود اینترنت تلفن همراه در کردستان از سال ۹۶ تاکنون از ۴۸ درصد به ۷۸ درصد رسیده است.

سعیدی اضافه کرد: اتصال ۵۰ روستای استان به دستگاه Atm در دست اجرا و ۱۱۳ سایت روستایی تلفن همراه در استان ارتقا پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۴٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha