۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
کمبود بنزین یورو ۴ در قطب نفت و گاز کشور؛ بوشهری‌ها گلایه‌مندند
گزارش بازار؛

کمبود بنزین یورو ۴ در قطب نفت و گاز کشور؛ بوشهری‌ها گلایه‌مندند

بوشهر- کمبود بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت بوشهر موجب نارضایتی شده و مردم در برخی از نقاط استان از کمبود این نوع بنزین گلایه داشتند.

محمد غلامحسینی؛ بازار: استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور شناخته می شود و بخش عمده‌ای از ذخایر انرژی کشور مربوط به این استان زرخیز ولی محروم است.

بیش از نیمی از کل گاز کشور در استان بوشهر تولید می شود و این استان صادرکننده بیش از ۹۰ درصد نفت کشور و همچنین تولیدکننده بخش عمده محصولات پتروشیمی و محصولات پائین‌دستی کشور است.

بیش از نیمی از کل گاز کشور در استان بوشهر تولید می شود و این استان صادرکننده بیش از ۹۰ درصد نفت کشور و همچنین تولیدکننده بخش عمده محصولات پتروشیمی و محصولات پائین‌دستی کشور است

در این شرایط و با توجه به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر، از نظر برخورداری از امکانات و تولید صنایع نفت و گاز و پتروشیمی این استان اگر بهتر از دیگر استان‌ها نباشد حداقل توقع این است که مانند دیگر استان‌ها باشد ولی اینگونه نیست.

بنزین یورو ۴ از انواع استاندارد بنزین است که این سوخت در خودروها باعث عملکردی بهتر نسبت به بنزین معمولی می شود و مردم خواستار بهره‌مندی از این نوع بنزین هستند ولی اغلب نقاط استان از آن بی‌بهره است.

نارضایتی مردم از وضعیت بنزین
علی محمدی یکی از شهروندان شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متأسفانه با توجه به گرمای شدید و نیاز به استفاده از کولر ماشین و اینکه در حال حاضر بنزین معمولی در جایگاه‌های سوخت شهرستان دشتستان ارائه می‌شود منجر به مصرف بالای بنزین ماشین و در نتیجه خرابی ماشین می‌شود.

وی تصریح کرد: ما که در استان‌های گرمسیر زندگی می‌کنیم با استان‌های دیگر هیچ فرقی نمی‌کنیم، در صورتی که استان‌های دیگر بنزین یورو ۴ دارند.

سعید عبدالهی یکی دیگر از شهروندان استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اکثراً در استان‌ها سوخت باکیفیت و به اصطلاح یورو ۴ عرضه می‌شود، اما تعدادی قلیلی از استان‌ها هنوز از بنزین‌های دارای حداقل استاندارد استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این بنزین‌ها موجب ضرر و زیان به محیط‌ زیست و خودروها و دیگر وسایل نقلیه شده است.

بنزین استان بوشهر استاندارد است
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توزیع بنزین در استان بوشهر توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پس از انجام آزمایش‌های لازم در بالاترین سطح آزمایشگاه‌های مرجع و استاندارد کشور انجام می‌شود.

برابر اعلام سازمان محیط ‌زیست، اولویت توزیع بنزین یورو ۴ با استان‌ها و کلان‌شهرهایی است که با مشکل آلودگی زیست‌محیطی روبرو هستند

مهرداد بیوکی اظهار داشت: انجام کنترل‌های کیفیت در تأسیسات بارگیری و کنترل‌های کمی در مجاری عرضه و به صورت مستمر از طریق دو مرجع کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و کارشناسان اداره کل استاندارد در فرآیند توزیع انجام می‌پذیرد.

یورو ۴ برای کلان‌شهرها است
وی با بیان اینکه بنزین به صورت استاندارد در استان بوشهر توزیع‌شده و هیچ‌گونه آلودگی نداشته و ندارد، تصریح کرد: در مورد توزیع بنزین یورو ۴ برابر اعلام سازمان محیط ‌زیست در کشور اولویت توزیع استان‌ها و کلان‌شهرهایی است که با مشکل آلودگی زیست‌محیطی روبرو هستند.

توزیع یورو ۴ در چهار شهر استان
بیوکی اضافه کرد: با پیگیری‌های به‌ عمل ‌آمده توسط مدیریت این شرکت در حال حاضر مرکز استان بوشهر و شهرهای عسلویه، جم و کنگان نیز به علت وجود آلایندگی‌های زیست‌محیطی از توزیع بنزین یورو ۴ برخوردار هستند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر بیان کرد: در صورت امکان دریافت و تخصیص سهمیه بیشتر شهرهای استان نیز از بنزین یورو ۴ برخوردار خواهند شد.

در استان بوشهر ۶۹ جایگاه عرضه فرآورده بنزین و نفت گاز و ۳۷ جایگاه سی‌ان‌جی فعال و به مردم در عرصه تأمین سوخت خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتظار مردم استان بوشهر که روی مخازن بزرگ نفت و گاز خوابیده‌اند این است که از خدمات این صنایع و منابع نیز بهره‌مند شوند و سهم آنها تنها آلودگی صنایع نفت و گاز نباشد.

کد خبر: ۲۳٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha