۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
حجم واردات برنج شفاف نیست
نماینده مردم آمل در مجلس:

حجم واردات برنج شفاف نیست

حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در مجلس، گفت: متاسفانه میزان واردات برنج شفاف نیست زیرا این محصول از طریق مختلف مانند تعاونی مرزنشینان و گمرکات وارد کشور می‌شود.

به گزارش بازار، رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ممنوعیت واردت برنج در فصل برداشت و کاهش تعرفه واردات این محصول به منظور تنظیم بازار، گفت: وسعت کشورهایی مانند تایلند و ویتنام به اندازه دو استان مازندران و گلستان است اما سالانه ۳ میلیون تن صادرات برنج دارند.

وی، ادامه داد: دولت کشورهایی مانند تایلند و ویتنام امکانات کافی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و محصول تولیدی آنها را نیز با قیمت بالایی خریداری می‌کند و این عملکرد موجب تشویق کشاورزان و افزایش درآمدهای ارزی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۷ استان کشور قابلیت کشت برنج دارند اما سالانه مقدار بسیار زیادی واردات داریم، تصریح کرد: متاسفانه میزان واردات برنج شفاف نیست زیرا این محصول  از طریق مختلف مانند تعاونی مرزنشینان و گمرکات وارد کشور می‌شود و این اقدام به کشاورزان برنج‌کار آسیب شدیدی وارد می‌کند.

حاجی پور با اشاره به اینکه دولت باید بر اساس میزان مصرف سرانه مردم برنج وارد کند، ادامه داد: نیاز به واردات برنج به عنوان یکی از اقلام اصلی و مورد نیاز جامعه با تشویق کشاورزان به کشت رِتون یا کشت مجدد از بین می‌رود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تمامی کشورهای توسعه یافته از نظر صنعتی ابتدا توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته‌اند  و سپس به دنبال توسعه صنعتی حرکت کرده‌اند.

کد خبر: ۲۳٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha