۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
حمل و نقل هوشمند امکانی برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲
قطر برنامه‌ریزی می‌کند؛

حمل و نقل هوشمند امکانی برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

یکی از فناوری‌هایی که می‌تواند در حوزه شهری از آن بهره برد حمل و نقل هوشمند است. به طوری که به روان سازی و بهره وری بیشتر می‌انجامد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «دیاریو آ اِس» نوشت: قرار است سیستم های هوشمند حمل و نقل قطر به سازماندهی بهتر جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ کمک کند. سعد بن احمد المهندی، رئیس اداره امور عمومی قطر، توضیح می دهد که چگونه سیستم های حمل و نقل هوشمند مزایای زیادی را برای کشور به ارمغان می آورد، در حالی که این کشور مشتاقانه منتظر میزبانی از رویدادهای مهم بین‌المللی است.

قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، در پی تحقق هدف خود برای برگزاری یک جام جهانی استثنایی، تلاش های خود را صرفاً در تهیه استادیوم های جدید که مطابق با بالاترین استانداردهای فیفا هستند، محدود نمی کند، بلکه متعهد به طیف وسیعی از حوزه های دیگر از جمله حمل و نقل است. علاوه بر مترو دوحه، که از ابتدای جام جهانی ۲۰۲۲ با ایجاد ایستگاه‌هایی که برای هر استادیوم جام جهانی مستقر  کرده است، کمک می کند تا ترافیک را کاهش دهد، در عین حال  بر آن است تا در بهینه سازی کارایی شبکه های جاده و حمل و نقل در دوحه، با افتتاح جاده های جدید که در آینده نزدیک انجام می شوند، با هدف سهولت در رفت و آمد در اطراف محل برگزاری مسابقات است، امکان مناسبی را در این راستا فراهم کند.

سیستم های حمل و نقل هوشمند
سعد بن احمد المهندی، می گوید: سیستم حمل و نقل هوشمند فرصتی را برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی فراهم می کند، با این سرمایه گذاری ‌ها به تکمیل و زیرساخت های میزبانی رویدادهای بین المللی در سال های آینده، مانند جام جهانی ۲۰۲۲ کمک می شود. این استراتژی کلیدی چارچوب کلی برای استفاده از فناوری در حمل و نقل هوشمند و چشم اندازهای رشد اقتصادی را ایجاد می کند به طوری که به دستیابی به هدف ملی قطر تا سال ۲۰۳۰ هم کمک خواهد شد.

وی افزود: اداره مذکور، سیستم حمل و نقل هوشمند را برای تعدادی از پروژه های جاده ای به کار گرفته است، در حالی که پروژه ای برای ایجاد پلتفرم سیستم حمل و نقل هوشمند برای مرکز مدیریت راه در حال حاضر آغاز شده است. این مرجع همچنین می خواهد زیر ساختهایی را، با هدف کارآمدتر کردن اجرای پروژه ها، تقویت خلاقیت و استفاده از فناوری های جدید با محوریت توسعه پایدار را اجرا کند.

المهندی در گفتگو با Oxford Business Group، ادامه داد: ما در صدد معرفی بسیاری از سیستم های مدیریت پروژه یکپارچه هستیم که از جمله مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز، روش جدید همکاری مشترک در زمینه طراحی، ساخت و بهره برداری با استفاده از ابزارها و مدل های سه بعدی و همچنین نحوه استفاده از سیستم مدیریت پل‌ها برای نظارت بر عملکرد و نگهداری آنها است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این سیستم جدید به بررسی عملیات به صورت آنلاین از طریق برنامه ها و همچنین تسریع در برنامه ریزی نگهداری و تهیه پیش بینی های برای بودجه سال مالی آینده کمک می کند. لازم به ذکر است که اداره کل کارهای عمومی تقریباً ۶۰ میلیون تن زباله ساختمانی پروژه های بزرگراه مدیریت می کند.

کد خبر: ۲۲٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha