۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
اختصاص یارانه ارزی به حلقه آخر پیش از مصرف
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

اختصاص یارانه ارزی به حلقه آخر پیش از مصرف

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اخباری شنیده می شود که همچنان برخی اقلام دارویی با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود اما آثار این موضوع در زندگی مردم احساس نمی شود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، با اشاره به برخی مسائل پیرامون ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی و عدم تاثیرات کافی این نرخ ارز بر سر سفره مردم، بیان کرد: بزرگترین دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در گذشته این بود که این یارانه داده می‌شد، اما به سر سفره مردم نمی‌رسید.

وی ادامه داد: بنابراین ما این مسیر را یک بار طی کردیم لذا یارانه‌ای که ما برای واردات به واردکننده می‌دهیم به جهت مسیر طولانی که باید بر سر سفره مردم برسد، معمولا محقق نمی‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تعیین نرخ ارز ترجیحی از ۴۲۰۰ تومانی به ۲۸.۵۰۰ یک مسیر غلط است، بیان کرد: ما اگر قصد داریم به مردم یارانه بدهیم و یا از مردم حمایت معیشتی داشته باشیم باید این حمایت را به زنجیره آخر اختصاص دهیم و ما این مسئله را در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم مطرح می‌کردیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این قبیل حمایت‌ها را باید به حلقه‌های آخر پیش از مصرف کننده اختصاص بدهیم، تاکید کرد: حتی اگر این یارانه را به مصرف کننده بدهیم آثار تورمی خود را دارد، اما اگر این یارانه به زنجیره آخرپیش از مصرف داده شود، عملا می‌توانیم قیمت‌ها را پایین نگه داریم.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha