۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
ماهانه ۱۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات در کشور وصول می‌شود
معاون سازمان امور مالیاتی کشور:

ماهانه ۱۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات در کشور وصول می‌شود

ایلام- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به طور متوسط ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات در کشور وصول می‌شود.

به گزارش بازار، نادر جنتی ظهر روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید امور مالیاتی استان ایلام در محل امور مالیاتی ایلام اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به کاهش درآمدهای نفتی مالیات یکی از مهم‌ترین منبع درآمدی کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات در کشور وصول می‌شود، افزود: دولت ماهانه ۲۷۰ هزار میلیارد ریال برای حقوق و مزایای کارکنان کشوری و لشگری پرداخت می‌کند.

جنتی تصریح کرد: منابع و مصارف دولت با یکدیگر همخوانی ندارد و در سال جهش تولید باید به سمت تقویت نقاط قوت اقتصاد ملی و کم کردن هزینه‌ها به منظور بهره‌وری بیشتر گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات موجب رونق اقتصادی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است، افزود: شرایط تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال‌ها و ماه‌های اخیر باید به یک تلنگر و انگیزه‌ای برای حرکت به سمت کاهش وابستگی به منابع انرژی تبدیل شود.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: کشور ما در طول سال‌های گذشته به دلیل اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی نتوانسته است آنگونه که باید در سایر حوزه‌ها توسعه متوازنی بدست آورد.

در پایان این آیین با قدردانی از تلاش‌های عزیزالله عباس‌پور، سعید کریمی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام منصوب شود.

کد خبر: ۲۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha