۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰
حرفه‌ای شدن معاملات با ورود صندوق‌های بخشی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

حرفه‌ای شدن معاملات با ورود صندوق‌های بخشی

خیری، کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بخشی به سبب مزایای بالا همچون بهره‌گیری از کارشناسان متخصص؛ می‌تواند علاوه بر حرفه‌ای‌تر شدن بازار سرمایه، موجب عمق بخشیدن به معاملات نیز شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمد خیری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مزایای صندوق‌های بخشی بر روند سرمایه‌گذاری‌های غیرمسقیم، اظهار کرد: صندوق‌های بخشی، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که عمده منابع آن در صنعتی خاص سرمایه‌گذاری می‌شود.

او افزود: اکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال‌های گذشته، از تنوع بیشتری برخوردارند؛ به نحوی که در این رابطه می‌توان به صندوق‌های پرریسک و کم ریسک همچون اهرمی و درآمد ثابت اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: صندوق‌های بخشی در زمره صندوق‌هایی با ریسک متوسط بشمار می‌روند و سهامداران به منظور سرمایه‌گذاری روی یک صنعت خاص، می‌توانند از طریق این صندوق‌ها اقدام کنند.

خیری بیان کرد: از آنجایی که صندوق‌های بخشی، عموما صنایع بزرگ را در بر می‌گیرند، همین بحث می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش و بازدهی صنایع را افزایش دهد.

او گفت: صندوق‌های بخشی به سبب مزایای بالا همچون بهره‌گیری از کارشناسان متخصص می‌تواند افزون بر حرفه‌ای‌تر شدن بازارسرمایه، موجب عمق بخشیدن به معاملات نیز شود.

این کارشناس بازارسرمایه گفت: سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند بجای معاملات هیجانی، سرمایه خود را به واسطه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از ریسک‌های موجود در بازارسرمایه مصون سازند.

خیری در پایان گفت: امیدواریم متولیان بازار سرمایه، هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را نسبت به راه‌اندازی صندوق‌های بخشی در صنایع دیگر انجام دهند؛ زیرا این موضوع به مرور می‌تواند موجب انسجام بازارسهام و تامین مالی صنایع شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha