۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
افزایش بی سابقه قیمت خوار و بار در آمریکا

افزایش بی سابقه قیمت خوار و بار در آمریکا

شدت افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی و خوار و بار در این کشور در ۵۰ سال گذشته بی سابقه است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، خبرنگار شبکه‌ای ای بی سی نیوز از گسترش شدید ویروس کرونا در میان کارکنان صنایع غذایی در آمریکا خبر داد و گفت: شدت افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی و خوار و بار در این کشور در ۵۰ سال گذشته بی سابقه است.

این شبکه تلویزیونی افزود: اطلاعات هشدار دهنده‌ای درباره شیوع ویروس کرونا در میان کارکنان شاغل در صنایع تولید مواد غذایی آمریکا منتشر شده است. در این راستا، شیوع ویروس کرونا در ۹ مرکز تولید مواد غذایی در لس آنجلس تأیید شده است.

خبرنگار این شبکه در گزارشی در این خصوص گفت: در حالی که مردم آمریکا همچنان آمارهای جدیدی درباره مبتلایان به ویروس کرونا می‌شنوند، مقامات این کشور تاکنون نتوانسته اند از ابتلای افراد جدید شاغل در بخش صنایع غذایی جلوگیری کنند. در لس آنجلس، مقامات محلی شیوع ویروس کرونا را در ۹ مرکز تولید مواد غذایی تأیید کردند. بیشترین تعداد مبتلایان در مرکز تولید مواد غذایی موسوم به «فارمر جان» گزارش شده است. بین ماه‌های مارس و مه، روی ۱۸۰۰ کارگر در این مرکز تست کرونا انجام شده که نتیجه تست کرونای حدود ۱۵۰ تن از آن‌ها مثبت بوده است.

مت گوتمان، خبرنگار این شبکه، افزود: تنها مراکز تولید و فرآوری گوشت در آمریکا نیستند که شاهد شیوع این ویروس اند، بلکه در مراکز تولید چای و قهوه و همچنین مراکز تولید مواد غذایی یخ زده موارد زیادی از ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است.

در ماه آوریل اعلام شده بود: در ۱۹ ایالت آمریکا، ابتلاءِ پنج هزار تن از کارگران بخش صنایع غذایی آمریکا به ویروس کرونا تأیید شده است. هفته گذشته، شرکت تولید مواد غذایی تایسون هم اعلام کرد: از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ نیروی شاغل در این شرکت، بیش از ۵۷۰ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

کارشناسان می‌گویند: با توجه به این که کارگران در مراکز تولید مواد غذایی، شانه به شانه هم کار می‌کنند، احتمال شیوع کرونا در میان آن‌ها بسیار زیاد است.

نیک ویاس کارشناس صنایع غذایی، گفت: مراکز تولید مواد غذایی به تجهیزات لازم برای رعایت‌های بهداشتی و ساز و کارهای دیگر مجهز نیستند، اما این پروتکل‌ها برای بازگشایی اقتصاد ضروری هستند. در این مراکز، امکان رعایت مقرراتی مانند فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست.

تعطیلی مراکز تولید مواد غذایی در آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا به افزایش قیمت مواد غذایی در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها منجر شده است. در روزها و هفته‌های اخیر، نه تنها قیمت تخم مرغ و گوشت در مناطق مختلف آمریکا افزایش یافته است، بلکه شیر و نوشابه‌ها هم شاهد افزایش قیمت بوده اند. شدت افزایش ناگهانی قمیت خوار و بار در آمریکا در ۵۰ سال گذشته بی سابقه است.

کارشناسان می‌گویند: روند اختلال در زنجیره عرضه مواد غذایی در آمریکا حتی پس از پایان بحران کووید هم در این کشور همچنان ادامه خواهد یافت.  
 

کد خبر: ۲۱٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha