۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
ضرورت ورود معادن استان سمنان به بورس/ ایمیدرو دست به کار شود
یک استاد اقتصاد دانشگاه:

ضرورت ورود معادن استان سمنان به بورس/ ایمیدرو دست به کار شود

سمنان- یک استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه سهام شرکت‌ مس کرمان در بورس وارد شد و این امر می‌تواند در استان سمنان نیز صورت گیرد، گفت: معادن استان می‌بایست وارد بورس شوند تا بتوانیم ظرفیت‌های معدنی را ارتقا بخشیم.

علی‌رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه بورس این روزها دارای اقبال خوبی است و بهترین زمان برای ورود معادن استان سمنان و شرکت‌های تولیدی این حوزه در بورس است، بیان کرد: معادن استان باید وارد بورس شوند تا بتوانیم شاهد ارتقای کیفی و کمی تولید باشیم.

وی بایادآوری اینکه شرکت سهامی مس کرمان وارد بورس شد و این امر نشان می‌دهد که می‌توان شرکت‌های معدنی را به بورس وارد کرد، بیان کرد: سایر معادن موجود اگر در بازار بورس ارائه شوند، می‌توانیم شاهد ایجاد یک فرصت خوب برای سرازیر کردن سرمایه به شرکت‌های معدنی باشیم.

یک استاد دانشگاه گفت: در بحث جهش تولید واگذاری سهام معادن در بورس به‌عنوان یک‌راه حل بیان‌شده و می‌توان بر روی آن کار کارشناسی کرد زیرا بورس می‌تواند فرصت‌های خوب سرمایه را برای معادن فراهم کند.

صالحیان بابیان اینکه استان سمنان به‌خصوص درزمینهٔ معادن فلزی دارای ظرفیت‌های عظیمی است، بیان کرد: عمده مشکل معادن استان خام فروشی به دلیل فقدان سرمایه است که بورس می‌تواند این موضوع را تا حد زیادی رفع کند.

وی بابیان اینکه ایمیدرو باید شرکت‌ها و معادن زیرمجموعه خود را در بازار بورس عرضه کند، تأکید کرد: این امر سبب می‌شود تا بسیاری از معادن احیا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز به سمت معادن جذب شوند.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه ورود معادن سمنان به بورس راه خصوصی‌سازی را ۵۰ درصد طی می‌کند، بیان کرد: مزایای عرضه سهام شرکت‌های دارای معادن در بورس فراوان هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان کمک به تولید را اشاره کرد.

صالحیان بابیان اینکه اعتبار شرکت‌ها در صورت ورود به بورس افزایش می‌یابد، بیان کرد: شفافیت در بورس موضوع بعدی است که می‌تواند دارای اهمیت باشد.

کد خبر: ۲۱٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha