۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
ورشکستگی بزرگ ترین شرکت خدمات خودروی آمریکا
در پی تداوم شیوع کرونا رقم خورد؛

ورشکستگی بزرگ ترین شرکت خدمات خودروی آمریکا

شرکت اجاره خودرو هرتز کورپوریشن آمریکا که مالک شبکه گسترده‌ای از مراکز و بنگاه‌های کرایه ماشین در ۱۴۵ کشور جهان،۲۰ هزار کارمند خود را اخراج کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شرکت اجاره خودرو هرتز کورپوریشن Hertz Corporation آمریکا که مالک شبکه گسترده‌ای از مراکز و بنگاه‌های کرایه ماشین در ۱۴۵ کشور جهان است به علت پیامدهای ناشی از کرونا، در آمریکا و کانادا اعلام ورشکستگی کرد.

ورشکستگی شرکتی با صدسال سابقه فعالیت

 این شرکت آمریکایی کرایه خودرو با قدمتی بیش از یک قرن و در سرتاسر جهان، خود را در روز جمعه تحت قوانین ورشکستگی آمریکا قرار داد. شیوع بیماری کووید-۱۹ و پیامدها و تبعات اقتصادی و مالی ناشی از آن عامل اصلی ورشکستگی شرکت اجاره و لیزینگ خودرو هرتز کورپوریشن بوده است.

فعلا این روال قضایی فقط شامل فعالیت های شرکت هرتز کورپوریشن در آمریکا و کانادا می شود. این بدان معناست که شعبه های این شرکت در اروپا و استرالیا و نیوزیلند همچنان به فعالیت های خود را ادامه می دهد.

شرکت هرتز کورپوریشن با انتشار گزارشی اعلام کرد تاثیر منفی و پیامدها و تبعات اقتصادی و مالی ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ تقاضا برای سفر و اجاره خودرو را در آمریکا و کانادا به شدت کاهش داده و این امر باعث کاهش شدید درآمدهای آن شده است.
شرکت هرتز کورپوریشن در اطلاعیه ای که در همین خصوص منتشر کرده تصریح کرده است که "این اقدام فوری" را برای اولویت قرار دادن سلامت و ایمنی کارمندان و مشتریانش انجام داده است. اما

به هر حال با این کار همچنین "کلیه هزینه های غیر ضروری" را از بین می برد.
در ادامه اطلاعیه شرکت هرتز کورپوریشن آمده است : عدم اطمینان درباره بازده درآمد و بازگشایی کامل بازار که اقدام امروز را ضروری کرده است، همچنان به قوت خود وجود دارد.
 
اخراج ۲۰ هزار کارمند این شرکت

این شرکت در تاریخ ۲۱ آوریل نیز از اخراج ۱۰ هزار نفر از نیروی کار خود در شمال آمریکا با هدف کاهش هزینه‌ها و مدیریت عوامل نامشخص و غیر قابل پیش بینی‏ ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹، خبر داده بود. این رقم ۲۶.۳ ٪ از کل نیروی کار این شرکت در سطح جهان را تشکیل می‌دهد.

جمعه هفته‌ای که گذشت نیز این گروه اعلام کرد در مجموع۲۰۰۰۰  نفر را تاکنون اخراج کرده است که این رقم نیمی از نیروی کار جهانی آن را تشکیل می‌دهد.

در آمریکا، هنگامی که شرکتی به فصل یازدهم قوانین ناظر بر فعالیت‌های شرکت‌ها مراجعه می‌کند، به معنای آن است که شرکت مورد نظر توانایی بازپرداخت بدهی‌های خود ندارد یا امکان آن را ندارد که بازپراخت اقساط بدهی‌های خود را تمدید کند.

اکنون که هرتز اعلام ورشکستگی کرده است، بخش رسیدگی به امور ورشکستگی شرکت‌ها در دستگاه قضایی آمریکا باید این شرکت را از نظر مالی بازسازماندهی کند. باز سازماندهی شرکت به آن امکان می‌دهد به سمت ایجاد ساختار مالی محکم تری حرکت کند که موقعیت آن را در آینده تضمین کند. هرتس میزان بدهی خود را ذکر نکرده است، اما روزنامه وال استریت ژورنال جمعه بدهی‌های این شرکت را حدود ۱۹ میلیارد دلار و تعداد خودروهای آن را نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ دستگاه اعلام کرد که به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ از فعالیت باز ایستاده اند.

پل استون، رئیس اجرایی این گروه که اظهاراتش در اطلاعیه شرکت هرتز قید شده است گفت: "هرتز بیش از یک قرن رهبری صنعت دارد و ما با درآمد و سود قوی وارد سال ۲۰۲۰ شدیم. اما شیوع بیماری کووید-۱۹ جلوی حرکت ما را گرفت. وی افزود مدیریت این گروه از این بیم دارد که بهبود به زودی تحقق نیابد.

وسعت بحران در اقتصاد آمریکا

علاوه بر این، این سؤال در مورد توانایی این گروه در یافتن مشتریان خود در حالی که همه گیری بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان منجر به دورکاری کارمندان شده است، بی جواب مانده است.

به گفته رئیس این گروه، استفاده از فصل ۱۱ از "ارزش" دارایی‌های این گروه محافظت می‌کند و "به گروه فرصت می‌دهد تا برای ایجاد یک بستر مالی جدیدتر و محکم‌تر اقدام کند تا بتواند از بحران ناشی از همه گیری بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان عبور کند و موقعیت خود را بهبود بخشد. این شرکت مستقر در فلوریدا، در پایان ماه دسامبر
۳۸۰۰۰نفر استخدام کرد که ۲۹۰۰۰ نفر آن‌ها در آمریکا بود.

البته باید به این واقعیت نیز اشاره کرد که در سال‌های اخیر شرکت‌هایی از این دست در آمریکا و جهان زیاد شده اند و این امر رقابت برای شرکت هرتز دشوارتر کرده اند. در چند سال گذشته، هرتز به طور مطمئن با رقابت شرکت‌هایی از جمله آویس باجت Avis Budget و شرکت‌ها ارائه دهنده خدمات همسفری مانند Uber درگیر رقابت بوده است. خدمات همسفری نوعی اشتراک خودروی سواری شخصی است، به‌طوری‌که بیش از یک نفر بتواند در یک زمان از آن خودرو استفاده کند و یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن تعداد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر است؛ بنابراین، این شرکت چهارمین ضرر خالص سالانه متوالی را در سال ۲۰۱۹ متحمل شد. اما سال ۲۰۲۰ با افزایش گردش مالی ۶ ٪ در ژانویه و ۸ ٪ در ماه فوریه در مقایسه با ماه‌های مشابه سال گذشته به خوبی آغاز به کار کرد.
 
سقوط صنعت گردشگری آمریکا

اما به هر حال این ورشکستگی بیانگر وسعت بحرانی است که آمریکا اکنون با آن دست به گریبان است و این دقیقا نتیجه فلج شدن کل بخش‌های اقتصادی به ویژه حمل و نقل و جهانگردی است تا شاید همه گیری بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور مهار شود. درمجموع، از زمان رکود ناگهانی اقتصاد در اواسط ماه مارس، ۳۸.۶ میلیون نفر تقاضای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا کرده اند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، به تازگی یعنی پس از آنکه نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال کشور، به ۱۴.۷ ٪ در ماه آوریل رسید، از اوج احتمال بیکاری در ۲۵ ٪ سخن به میان آورد. تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم احتمالا ۲۰ ٪ کاهش می‌یابد، پس از آنکه در سه ماه اول سال ۴.۸ ٪ کاهش یافت.

کد خبر: ۲۰٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha