۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌ کرونا به کسب‌وکارها پرداخت خواهد شد
معاون اقتصادی رییس جمهور:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌ کرونا به کسب‌وکارها پرداخت خواهد شد

نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور، در نخستین جلسه شورای اداری قم در سال ۹۹ گفت: قم در مقابله با کرونا رتبه اول کشوری را به دست آورده و بهترین عملکرد را در بین استان‌های کشور را از آن خودکرده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: کرونا چالشی به وجود آورد که دولت‌ها و نظام‌ها در یک مسابقه بین‌المللی تاب‌آوری نظام سلامت و اقتصاد خود را به منصه ظهور رساندند که دراین‌بین ایران عملکرد بسیار درخشانی داشت.

وی با اشاره به معیارهای موفقیت ایران در مبارزه با کرونا، ابراز داشت: وجود زیرساخت‌های درمانی مجهز در سرتاسر کشور یکی از مهم‌ترین عوامل برتری و موفقیت ایران در دوران کرونا بود.

نهاوندیان گفت: تمرکز و چالاکی در تصمیم‌گیری، حمایت بخش‌های مختلف از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و سرمایه ایمانی ملت ایران از دیگر عوامل مهم در موفقیت ایران در دوران کرونا است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: به‌رغم تمام آسیب‌ها، شکاف‌های اقتصادی و آزردگی خاطر مردم، در مبحث کرونا سرمایه‌های اجتماعی مردم به‌شدت توسعه پیدا کرد.

۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کرونا پرداخت می‌شود

وی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کرونا به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده به‌زودی پرداخت خواهد شد.

نهاوندیان گفت: در کشوری مانند آمریکا به دلیل نبود روحیه ایمانی و جهادی بسیاری بیماران کرونایی و سالمندان به حال خود رهاشده‌اند.

وی اظهار کرد: اگر این ۴ عامل موفقیت ایران در کرونا در عرصه اقتصادی نیز پیاده‌سازی شود، بخش بسیار مهمی از مشکلات معیشتی، تولید و اشتغال کشور از بین خواهد رفت.

وی یادآور شد: موفقیت‌های ایران در دوران کرونا در حالی انجام‌شده که همچنان مشکلات ساختاری، تورم و تحریم بر کشور سایه افکنده است.

نهاوندیان در ادامه عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در مباحث مربوط به حمل‌ونقل و انرژی کارهای بسیار ارزنده‌ای در طول ۴۰ سال گذشته انجام‌گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: آقای لاریجانی در طول ۱۲ سال ریاست بر قوه مقننه بر اساس قاعده‌مندی و انعطاف این نهاد را مدیریت کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار، حمایت از بخش خصوصی و باز کردن مسیر مناسبات اقتصادی چهار ویژگی مهم رییس مجلس شورای اسلامی در ماههای اخیر بود.

تاکید بر نقش و اهمیت بخش خصوصی

معاون اقتصادی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت پررنگ‌تر شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد،   گفت: موفقیت اقتصادی ایران تنها در شرایطی عملیاتی می‌شود که تصدی‌گری اقتصاد به عهده بخش خصوصی گذاشته شود و دولت صرفا وظیفه نظارتی و هدایت‌گری داشته باشد.

لازمه گذر از دوران تحریم این است که در شرایط حاکم بر کشور، چالاکی در تصمیم‌گیری پیاده و مصوبات شورای عالی اقتصادی کشور به‌درستی رعایت شود.

وی با اشاره به عوامل مهم در عبور از شرایط تحریمی، اضافه کرد: مدیریت قاعده‌مند و منعطف، حمایت نهادهای مختلف از تصمیمات اقتصادی و روحیه ایمانی و جهادی لازمه عبور از شرایط تحریمی کشور است.

کد خبر: ۲۰٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha