۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۳۵۰ تیم فناور به اقتصاد دانش بنیان در اردبیل کمک می‌کنند
استاندار اردبیل:

۳۵۰ تیم فناور به اقتصاد دانش بنیان در اردبیل کمک می‌کنند

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: ۳۵۰ تیم فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان به توسعه و تقویت اقتصاد دانش بنیان کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: این پارک در یک سال اخیر فعالیت چشمگیری را در حوزه‌های مختلف داشته که امیدواریم با حضور جوانان خلاق و مبتکر این روند تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: پارک از لحاظ فضا و امکانات در تنگناست که قرار شد با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در قدم اول ساختمانی مناسب برای این مجموعه خریداری شود تا با زیربنای یک هزار مترمربع شرکت‌ها و هسته‌های دانش بنیان با استقرار در این مجموعه فعالیت خود را انجام دهند.

استاندار اردبیل به سایت پنج هکتاری پارک در شهرک الهیه اردبیل اشاره کرد و گفت: فاز اول این سایت در پنج هزار مترمربع در یک ماه آینده کلنگ‌زنی خواهد شد تا با تامین اعتبار ملی و استانی بتوانیم بستر اجرایی شدن این پروژه مهم و حیاتی را به نظاره بنشینیم.

شهرک نوآوری نیاز مبرم اردبیل
رئیس شورای برنامه‌ریزی اردبیل هم در این بازدید گفت: برای احداث شهرک نوآوری و فناوری در این استان به یک سایت ۱۰۰ هکتاری نیاز داریم که قرار شد زمین مورد نیاز از طریق راه و شهرسازی و در مسیر آبی‌بیگلو تامین شده تا سالجاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری احداث این شهرک را به عنوان یک کار ماندگار آغاز کنیم.

اکبر بهنامجو بیان کرد: کارهای خوبی در دو سه ماه اخیر و به دنبال شیوع کرونا در پارک و به همت جوانان خلاق شروع شده که نمونه آن تلاش برای راه‌اندازی مرکز نوآوری انییشمن و بازی‌های رایانه‌ای است که مجوز آن نیز دریافت شده است.

وی افزود: جوانان خلاق نسبت به دوبله آثار سینمایی به زبان آذری اقدام کرده و در اکران این آثار قرار است با رایزنی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت یکی از سینماهای استان به پخش این آثار دوبله شده اختصاص یابد تا خانواده‌های اردبیلی از این آثار استفاده کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به همت همین جوانان دستگاه تب‌سنج لیزری به مرحله تجاری‌سازی رسیده و قرار شد با تامین مکان مورد نیاز تولید انبوه این محصول را با هدف صادرات به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور انجام دهیم.

بهنامجو گفت: در روزهایی که مردم ما درگیر کرونا بودند جوانان توانمند این استان بیش از ۲۸ ایده نوآورانه را با اقدامی جهادی به مرحله اجرا و عمل رساندند که از این جمله می‌توان تولید ربات حکیم، ژل ضدعفونی کننده، شیلد محافظ صورت و ... را نام برد.

وی با قدردانی از تولید دستگاه ضدعفونی کننده خودپردازها برای اولین بار در کشور به همت جوانان خلاق این خطه اظهار کرد: اخیرا سامانه تشخیص بیماری ریوی نیز که بیماران کرونا را از بیماران ذات‌الریه و یا سرطان‌های حاد در این زمینه جداسازی می‌کند، ساخته شده که با بهره‌برداری در بیمارستان امام (ره) تولید انبوه آن را شاهد خواهیم بود.

راه‌اندازی ۴ خط تولید ماسک N۹۵ در اردبیل
رئیس شورای پژوهش استان اردبیل ادامه داد: با تلاش شرکت‌های دانش بنیان و جوانان متخصص در دو ماه اخیر چهار خط تولید ماسک N۹۵ در استان راه‌اندازی شده و فعالیت سه مرکز تولید ماسک جراحی را به شکل تخصصی شاهد هستیم.

بهنامجو اظهار کرد: در این راستا با تلاش اهالی پارک علم و فناوری تولید لباس پرستاران و پزشکان در مقابله با کرونا انجام شد و در کنار آن انواع تجهیزات بهداشتی و درمانی در خود استان تولید شده که جای دارد از همت و تلاش اهالی پارک علم و فناوری استان و مدیریت شایسته آن قدردانی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها نه تنها به مهار و کنترل شیوع کرونا منجر شده بلکه زمینه خودباوری و اشتغال جوانان را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده تا یک حرکت جهادی را در سال جهش تولید شاهد باشیم.
 

کد خبر: ۲۰٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha