۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
افزایش قیمت نفت در پی افزایش امیدها به افزایش تقاضا در چین

افزایش قیمت نفت در پی افزایش امیدها به افزایش تقاضا در چین

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که بازارها نسبت به بهبود تقاضای سوخت خوشبین بودند؛ این در حالی است که چین همچنان به کاهش محدودیت های خود برای کووید ادامه می‌دهد.

به گزارش بازار، در آغاز معاملات امروز، چهارشنبه، معاملات آتی برنت تحویل فوریه با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه سید. معاملات نفت خام آمریکا نیز با ۲۲ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که افزایش قیمت معاملات نفت در هر دو شاخص در روز سه شنبه در پی جو خوش‌بینانه بازار، به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیدند.

امیدها برای افزایش تقاضا برای سوخت در چین در حالی است که دومین اقتصاد بزرگ جهان به سمت بازگشایی مرزهای خود در ماه آینده پس از سه سال محدودیت شدید تردد و مشاغل برای مقابله با شیوع کووید در حال حرکت است.

از سوی دیگر، تولید ایالات متحده به دلیل یک انفجار در قطب شمال مختل شده و تولید نفت و گاز از داکوتای شمالی و تگزاس را کاهش داده است. پالایشگاه‌های نفت روز سه‌شنبه در تلاش بودند تا فعالیت‌های ۱۲ تاسیساتی را که به دلیل انجماد عمیق خاموش شده بودند، از سر بگیرند، بهبودی که در برخی موارد تا ژانویه ادامه خواهد داشت.

در همین حال، نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالاً ۱.۶ میلیون بشکه کاهش یابد.

کد خبر: ۱۹۶٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha