۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
قیمت هفتگی نفت خام آمریکا ۲۰ درصد جهش کرد

قیمت هفتگی نفت خام آمریکا ۲۰ درصد جهش کرد

به دنبال بازگشایی تدریجی فعالیت های اقتصادی و افزایش تقاضا برای مصرف انرژی قیمت نفت روز جمعه شاهد رشد قابل توجهی بود و نفت خام آمریکا با جهشی ۷ درصدی به بالاترین رقم از ماه مارس رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: به دنبال بازگشایی تدریجی فعالیت های اقتصادی و افزایش تقاضا برای مصرف انرژی قیمت نفت روز جمعه شاهد رشد قابل توجهی بود و نفت خام آمریکا با جهشی ۷ درصدی به بالاترین رقم از ماه مارس رسید.

بر پایه این گزارش در پایان معاملات روز جمعه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با یک دلار و ۸۷ سنت معادل ۶.۸ درصد جهش به ۲۹ دلار و ۴۳ سنت رسید. این در حالی بود که در اواسط جلسه دیروز نفت خام آمریکا تا رقم ۲۹ دلار و ۹۲ سنت بالا رفته بود. بدین ترتیب نفت خام آمریکا که روز پنجشنبه نیز جهشی ۹ درصدی را به ثبت رسانده بود در مجموع معاملات هفتگی ۱۹.۷ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و برای سومین هفته متوالی روند ترمیمی خود را تداوم بخشید.

نفت برنت دریای شمال هم در پایان معاملات روز گذشته با یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۴.۴ درصد رشد به ۳۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت برنت که روز پنجشنبه نیز حدود ۷ درصد افزایش یافته بود برای سومین هفته متوالی شاهد رشد بود و افزایش هفتگی ۵.۲ درصدی را به ثبت رساند.

عامل این ترمیم قابل توجه قیمت کاهش تولیدهای گروه اوپک پلاس و سایر تولیدکنندگان نفت از یک سو و افزایش تدیریجی تقاضا برای مصرف از سوی دیگر بوده است. آمارها حاکی است میزان مصرف روزانه نفت خام چین در ماه آوریل ترمیم شده و فعالیت پالایشگاه های این کشور سرعت گرفته است. اما با توجه به اینکه بحران کرونا هنوز فاصله زیادی با مهار شدن دارد و مواردی از ابتلاهای خوشه ای در برخی از کشورهایی که محدودیت های اجتماعی را کاهش داده اند مشاهده شده، بازار همچنان به شکل محتاطانه ای حرکت می کند.

کارمزبانک در یادداشتی در این باره نوشت: «قیمت نفت به لطف ارائه ارزیابی بهتری از وضعیت بازار توسط آژانس بین المللی انرژی در روزهای اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است.»

این هفته آژانس بین المللی انرژی طی گزارشی پیش بینی کرد که میزان ذخایر نفت خام جهان در نیمه دوم سال روزانه حدود ۵.۵ میلیون بشکه کاهش یابد.

کد خبر: ۱۹٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha