۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
  جنگ اقتصادی آمریکا و چین  قیمت طلا را جلا داد
طلا رشد قیمت هفتگی بیش از ۲ درصدی را تجربه کرد

جنگ اقتصادی آمریکا و چین قیمت طلا را جلا داد

همزمان با بالا گرفتن اختلافات میان آمریکا و چین بر سر ویروس کرونا و در حالی که جهان نگران تبعات اقتصادی شیوع ویروس کروناست قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد جهش داشت و به بالاترین رقم ها در طی ۷ سال و نیم گذشته رسید.

همزمان با بالا گرفتن اختلافات میان آمریکا و چین بر سر ویروس کرونا و در حالی که جهان نگران تبعات اقتصادی شیوع ویروس کروناست قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد جهش داشت و به بالاترین رقم ها در طی ۷ سال و نیم گذشته رسید.

بر پایه این گزارش، قیمت هر اونس طلا در اواسط معاملات. روز گذشته به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۱۲ یعنی ۱۷۵۱ دلار و ۲۵ سنت رسید. در پایان معاملات دیروز قیمت فلز زرد با ثبت رشد ۰.۷۷ درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۷۴۳ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت طلا در این هفته بیش از ۲. رصد جهش داشت.

قیمت طلا در معاملات آتی برای تحویل در ماه ژوئن نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد رشد به ۱۷۵۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار و اقتصاد آمریکا در رشد هفتگی قیمت طلا موثر بود. آمارهای خرده فروشی آمریکا در ماه آوریل همچون ماه گذشته شاهد افت بی سابقه ای بود. اما عامل اصلی رشد قیمت طلا افزایش تنش های لفظی میان مقامات واشنگتن و پکن بر سر شیوع ویروس کرونا بود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که ممکن است روابط کشورش با چین را قطع کند.

ویروس کرونا که تاکنون ۴.۴۶ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و منجر به مرگ بیش از ۳۰۰ هزار نفر شده موجب تعطیلی گسترده فعالیت های اقتصادی شده و بانک های مرکزی و دولت های جهان را به اتخاذ بسته های محرک اقتصادی بی سابقه ای وا داشته است. بازار طلا از اعلام بسته های محرک اقتصادی و تزریق نقدینگی به اقتصادهای ملی تا حد زیادی منتفع گشته است.

هرچند بسیاری از دولت ها شروع به کاهش محدودیت های اجتماعی کرده اند اما این اقدامات نگرانی هایی را در مورد احتمال شیوع موج دوم شیوع کرونا برانگیخته است.

کامرزبانک در یادداشتی نوشت:‌«با توجه به این سطح بالا از هرج و مرج و سردرگمی تعجبی ندارد که صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا شاهد افزایش تقاضا باشند... اگر دلالان و سفته بازان هم وارد عمل شوند ممکن است قیمت طلا به سرعت به سمت ۱۸۰۰ دلا پیش برود.»

کد خبر: ۱۹٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha