۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
تغییرات در عوامل کلان اقتصادی مهمترین نسخه بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

تغییرات در عوامل کلان اقتصادی مهمترین نسخه بازار سرمایه

فراقی کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که در عوامل کلان تغییری نداشته باشیم صرفاً تغییرات خرد در بازار سرمایه با نوسانات کوچک مقطعی، خود را نمایان کرده و سپس به مسیر اصلی حرکتی غالب ادامه خواهد داد.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی فراقی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص بازار بورس و راهکار در جهت خارج شدن آن از این وضعیت اظهار داشت: بازار سرمایه هر کشور، راه نجات اقتصاد هر کشوری از مسیرهای سخت اقتصادی است که با سازوکار اثبات شده خود همیشه این خصلت را اثبات نموده است.

وی افزود: حال در زمانی به سرمی بریم که بازار سرمایه وارد فاز رکودی شده است و نشانه های خروج از این رکود حداقل تا کوتاه مدت و میان مدت قابل مشاهده نیست.

چشم انداز سرمایه گذاری زیر آوار تصمیمات غلط اقتصادی

فراقی دلیل اصلی و تأثیرگذار بر این اتفاق را در قدم اول تصمیمات غلط اقتصادی در موارد کلان می داند که دید سرمایه گذار را به عدم سرمایه‌گذاری در این بازار عوض کرده است.

نزدیک ترین خبر تأثیرگذار، گزارشات شش ماهه شرکت های بورسی می باشد که می‌تواند در حال حاضر در بازار نقش اصلاح های اصلی قیمتی در مسیر نزولی را رقم زند

وی می‌گوید: هرچند در موارد خرد، با خبرها و اتفاقات مثبت و منفی مختلفی رو به رو هستیم و تا زمانی که عوامل کلان تغییری نداشته باشند صرفاً تغییرات خرد در بازار سرمایه با نوسانات کوچک مقطعی خود را نمایان کرده و پس از اندکی جا به جایی به مسیر اصلی حرکتی غالب ادامه خواهد داد.

افزایش ریسک سرمایه‌گذاری با اخبار منفی

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: خبرها و اتفاقات منفی بازار به دلیل هم سویی با جهت اصلی حال حاضر بازار می‌تواند شدت روند نزولی آن را قوی تر نماید که این مورد نیز فعالیت در بازار را با ریسک بیشتری مواجه خواهد کرد.

تغییرات در عوامل کلان اقتصادی مهمترین نسخه بازار سرمایه

فراقی با اشاره به گزارش های شش ماه شرکت های بورسی ابراز داشت: نزدیک ترین خبر تأثیرگذار، گزارشات شش ماهه شرکت های بورسی می باشد که می‌تواند در حال حاضر در بازار نقش اصلاح های اصلی قیمتی در مسیر نزولی را رقم بزند.

لزوم جذابیت عوامل اصلی تأثیرگذار بر دید سرمایه گذار

این تحلیلگر بازار سرمایه در نهایت خاطر نشان کرد: هر چند بسیاری از کارشناسان نظر به ارزندگی قیمت های سهام و p/e بازار دارند اما هرچقدر هم بازار ارزنده باشد تا زمانی که عوامل اصلی که بر دید سرمایه گذار تأثیرگذار است جذابیت ایجاد نکند، قیمت ها و p/e بازار و صنایع می‌تواند بیش از پیش با اصلاح همراه باشد همان گونه که به وضوح می‌توان آن را در بازارهای موازی که برخی از آن ها با حباب مثبت زیادی مواجه ولی با استقبال نیز مواجه هستند مشاهده نمود.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha