۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
افزایش ظرفیت ناوگان بازگشت زائران اربعین حسینی
معاون حمل و نقل سازمان راهداری خبر داد

افزایش ظرفیت ناوگان بازگشت زائران اربعین حسینی

معاون حمل و نقل سازمان راهداری از افزایش ظرفیت ناوگان مورد نیاز برای بازگشت زائران اربعین حسینی در بخش حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا شهرکی با اشاره به حمل ونقل زائران اربعین در سال ۹۸ گفت: بیش از سه میلیون زائر از مرزهای ایران خارج شده‌اند که قریب به یک میلیون نفر از این زائران توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای و با به کارگیری هشت هزار دستگاه اتوبوس جا به جا شدند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اضافه شدن ظرفیت مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین برای جا به جایی زوار اربعین امسال اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اعلام شده تعداد زائران حسینی از سه میلیون به پنج میلیون نفر افزایش می‌یابد.

شهرکی با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی جاده‌ای از این میزان ۳۰ درصد است که برای جا به جایی این حجم از مسافر به ۱۵ هزار ناوگان اتوبوس نیاز است، گفت: برای تامین ظرفیت ناوگان حمل و نقل مورد نیاز، برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش بهره‌وری ناوگان موجود، تامین راننده و کاهش سرفاصله سفر، کنترل هدر رفت زمان، هماهنگی با پلیس فراجا، شرکت‌های حمل و نقل و استفاده از ظرفیت سرویس‌های ایاب و ذهاب سایر دستگاه‌ها و کارخانجات صنعتی و دستگاه‌های نظامی انجام شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای انتقال زائران به سمت مرزهای هدف و از مرزها به استان‌های مقصد اختصاص خواهد یافت و ۲۰ درصد نیز برای ارائه خدمات به سفرهای ضروری مردم در داخل کشور اختصاص می‌یابد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مردم خواست با مشارکت در اعلام مرزهای ورودی مورد نظر خود در زمان بازگشت از عراق از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱، سازمان راهداری را در برنامه ریزی برای اعزام ناوگان حمل ونقل به مرزها کمک کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha