۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
تقویت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بنادر کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد

تقویت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بنادر کشور

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که فعالیت‌های دریایی، بندری و تجارت خارجی کشور، دچار توقف و انسداد شود.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی در اولین گردهمایی تخصصی و کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بنادر کشور، با بیان این مطلب گفت: برای کاهش آسیب پذیری و پیشگیری خطرات انسانی و طبیعی در بنادر کشور باید موارد اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، احصا، تعریف، جمع‌بندی و تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: امروزه موضوع محوری و اصلی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، بحث حفاظت داده‌ها، حفاظت سیستم‌های نرم‌افزاری و حفاظت شبکه است که در این زمینه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌های گسترده‌ای برای انجام دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با موثر خواندن برگزاری مانورهای هدفمند و ارزیابی‌های کارشناسانه تهدیدهای حوزه دریایی و بندری، اظهار داشت: لازم است این تهدیدها را پیش‌بینی کرده و با برگزاری مانورهای جدی، یافته‌ها و نواقص برآمده از این مانورها را ارزیابی و اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، تخصص و کارایی نیروهای فعال در این حوزه‌ها بسیار حائز اهمیت است، از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز کنترل و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، با تجهیزات و امکانات کامل در بنادر کشور خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حفظ و حفاظت از مجموعه بنادر، به عنوان دروازه‌های اقتصادی و تجارت خارجی کشور، بسیار مهم و حیاتی است و نباید اجازه دهیم حیثیت بین‌المللی ایران در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک دریایی، دچار آسیب سیاسی و تبلیغات منفی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha