۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
حراج اراضی صنعتی در مرزن آباد| شهرک صنعتی در آستانه رکود
بازار گزارش می‌دهد؛

حراج اراضی صنعتی در مرزن آباد| شهرک صنعتی در آستانه رکود

چالوس- پای زمیخواران به شهرک صنعتی مرزن آباد رسید و اراضی این شهرک تولیدی در کانال ها و سایت های مجازی به حراج و فروش گذاشته شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهرک صنعتی مرزن آباد با ۶۲ هکتار مساحت در پنج کیلومتری جاده کندوان قرار دارد و حدود ۲۵ درصد واحدهای تولید آن فعال و مابقی یا غیرفعال و یا در دست ساخت و تجهیز هستند. و به رغم آن که بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل تأمین زمین روبرو هستند، برخی ماکلان نسبت به انتشار آگهی برای فروش اراضی صنعتی فاز دوم شهرک صنعتی در سایت‌های مجازی تبلیغ و اقدام کرده اند.

این وضعیت درحالی است که با گذشت حدود دو دهه از راه اندازی، شهرک صنعتی مرزن آباد در زمینه زیرساخت‌ها از جمله تأمین آب، برق، راه دسترسی، فاضلاب و هدایت آب‌های با مشکلات و چالش هایی روبرو است. وجود مشکلات زیرساختی، سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای تولیدی را در این مجتمع صنعتی با چالش‌هایی روبرو کرده است و به رغم وعده‌های مکرر، هنوز مشکلات آن حل نشده است.

مجاورت این شهرک در حاشیه جاده پرترافیک کندوان سبب شده تا تولیدکنندگان مواد اولیه و محصولات تولیدی را در مواقع منع تردد کامیون از جاده‌های هراز و سوادکوه منتقل کنند و این مسئله مشکلات آنان را تشدید کرده است.

تبعات یک طرفه شدن کندوان بر شهرک صنعتی
محمدی مدیر یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی مازندران با اشاره به نامناسب بودن وضعیت جاده مرزن آباد، یک طرفه شدن و منع تردد کامیون و کامیونت را در روزهای پایانی و پرترافیک از جمله دغدغه‌ها برشمرد و گفت: عبور و تردد از محورهای جایگزین سوادکوه و هراز، مشکلات و هزینه‌های تولید را افزایش داده است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار تأمین سوخت را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: خودروها و کامیون‌های حامل محصولات شرکت با مشکل سوخت روبرو هستند و این مسئله سبب شده تا تولیدات به موقع دست شرکت‌های طرف قرارداد نرسد و در انبارها باقی ماند.

مشکل قطع و افت فشار آب در شهرک صنعتی
قطعی و افت فشار آب از دیگر مسائلی است که تولیدکنندگان و فعالان واحدهای تولید شهرک صنعتی مرزن آباد با آن روبرو هستند، قلی علاء الدینی مدیر یک واحد تولیدی در مرزن آباد با اشاره به مشکل قطعی و افت فشار آب اظهار داشت: این مشکل برخی از واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشانده است.

حراج اراضی صنعتی در مرزن آباد| شهرک صنعتی در آستانه رکود

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه تولید آجر فعالیت می‌کنیم و بیش از ۵۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول کار هستند، افزود: به دلیل مشکلات زیرساختی آب و برق با مشکل روبرو شدیم و مجبور به تعدیل نیرو شدیم.

وی خاموشی‌های برق را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: امسال مقرر شد به جای روز جمعه، شنبه را تعطیل کنیم اما به دلیل بعد مسافت و مشکلات رفت و آمد در روز جمعه، کارگران حاضر نیستند سرکار حاضر شوند.

دفع غیراصولی فاضلاب، دپوی زباله، نامناسب بودن مسیر دسترسی، عدم هدایت آب‌های سطحی به دلیل نبود کانال، نداشتن روشنایی معابر از دیگر مشکلات تولیدکنندگان در شهرک صنعتی مرزن آباد است.

فرماندار چالوس با بیان اینکه ۸۰ درصد مشکل تأمین آب شهرک حل شده است، افزود: برای حل مشکل باقیمانده نیاز به خریداری هزار و ۵۰۰ متر لوله با قطر ۱۱۰ میلی متر هستیم تا خط انتقال آب شهرک صنعتی از شهرک مسکونی مجاور جداسازی شود.

تبلیغ فروش اراضی شهرک
سید علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ واحد تولیدی این شهرک فعال است، فروش اراضی فاز دوم شهرک و انتشار آگهی تبلیغ در برخی سایت‌ها و کانال‌ها را از جمله مشکلات بیان کرد.

حراج اراضی صنعتی در مرزن آباد| شهرک صنعتی در آستانه رکود

وی افزود: متأسفانه برخی از صاحبان اراضی به جای دریافت پروانه تأسیس درحال تبلیغ برای فروش اراضی هستند و باید این اراضی راکد تعیین تکلیف شود.

یاسر امینی مدیرعامل شهرک صنعتی مازندران نیز با بیان اینکه طی سال قبل ۲۰ پروژه عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد، افزود: همچنین در سال قبل ۱۲ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرک صنعتی مرزن آباد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات شهرک صنعتی باید براساس اولویت بندی حل شود، گفت: سنددار کردن اراضی، رفع ممنوعیت تردد خودروهای کامیونت، تعریض و روکش راه دسترسی فاز دوم از جمله برنامه‌ها و طرح‌ها است.

وی احیای واحدهای راکد شهرک صنعتی مرزن آباد را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: از سرمایه گذاران در این مجموعه حمایت می‌شود.

آبرسانی به شهرک| اراضی راکد پس گرفته می‌شود
مشکلات موجود در شهرک صنعتی مرزن آباد، پای استاندار را هم به آن کشاند، سید محمود حسینی استاندار مازندران با اشاره به مشکلات تأمین آب شهرک صنعتی مرزن آباد گفت: آبرسانی به این شهرک به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: همچنین اراضی راکد شهرک صنعتی نیز از مالکان آن باز پس گرفته می‌شود و زمین‌های کسانی که نسبت به اجرای طرح‌ها مطابق با برنامه تعلل کنند، پس گرفته می‌شود زیرا به شدت نیازمند زمین هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به محدودیت زمین در استان گفت: واحدهایی که زمین دریافت کردند ولی به تعهداتشان عمل نکردن، زمین‌هایشان پس گرفته می‌شود.

شهرک صنعتی مرزن آباد با ۱۸ سال فعالیت و قدمت چشم به اجرای مصوبات مسئولان استانی دارد تا مشکلات آن پس از سال‌ها رفع شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha