۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
افزایش ریسک های بازار برای نوسانگیرها
یادداشت؛

افزایش ریسک های بازار برای نوسانگیرها

برای پیش بینی کوتاه مدت بازار باید ابتدا حجم معاملات بالا برود و در وضعیت کنونی کسانی که در کانال های مجازی سهامداران را تشویق به خرید یا فروش می کنند، نوسانگیرهایی هستند که از شما نوسان می گیرند.

حامد شایگان؛ گروه بورس: برای پیش بینی روند کوتاه مدت بازار باید آگاه بود که معامله گران در بازار کنونی همان قبلی ها هستند و در هفته های اخیر سرمایه های جدید اما اندک وارد کرده اند، بنابراین برای رشد بازار باید ابتدا حجم معاملات بالا برود، از این رو اکثر کسانی که در کانال های مجازی سهامداران را تشویق می کنند یا گله دارند همین نوسانگیرهایی هستند که از پول های شما درآمد کسب می کنند.

در واقع حقوقی ها و نوسانگیرها تا وقتی حجم ها بالا نروند از سهامداران کنونی نوسان می گیرند و بازار به طور آشکار یک بازار دست کاری شده هست و بیشتر کسانی که در این بازار زیان دیده اند نمی توانند به سرمایه اصلی خود دست پیدا کنند و کسانی که در این بازار به این صورت معامله کنند صرفا در حال کلاهبرداری از یکدیگر هستند و یک بار از یکی و بار دیگر از فرد دیگری نوسان می گیرند و حاصلی نخواهد داشت، بنابراین آنهایی که در این بازار فکر می کنند با تکنیکال به سودهای بالا دست پیدا کنید، بیشتر خود را گول می زنند.

سهامداران باید بدانند این بازار شغل دوم باشد و نه به عنوان شغل اصلی و اگر برای رفاه و دانش زندگی خود و آینده خانواده خود نگرانید در جایی دیگر دنبال درآمد باشید این بازار به جز دوره های بلند مدت به نوسان گیرها سود چندانی نخواهد داد، در همان دوره های کوتاه هم رانتی ها بیشتر سود می برند.

در شرایط کنونی با تورم جهانی به وجود آمده بسیاری از سهام ها ارزشمند و می توانند صعودی باشند. برای نمونه پالایشی ها می توانند سودهای خوبی بسازند و بعضی شرکت های بالادستی که به طور مستقیم از بالا رفتن قیمت مواد تولیدی سود می کنند مانند، غذایی ها و زراعتی ها ریسک چندانی ندارد اما باید توجه داشت که بعضی شرکت ها اگر افزایش نرخ نگیرند به ضررشان تمام می شود، مثل روان کارها، زیرا نرخ جهانی لوبوکات که ماده مهم اولیه آنها هست افزایش پیدا کرده اما نرخ محصولات شان خیر. از این رو باید منتظر افزایش نرخ بالای ۳۰ درصد برای آنها بود؛ چرا که لوبوکات ۷۰ درصد رشد داشته و می تواند با افزایش فروش تولیدی بدون بالا رفتن نرخ از سودشان بکاهد، همچنین پتروشیمی هایی که بالا دستی هستند و مواد تولیدی آنها درگیر نرخ های دستوری نیست می توانند افزایش سود داشته باشند.

از طرف دیگر باید ریسک های دیگری را هم در نظر گرفت، برای نمونه نخریدن اجناس در نتیجه کمپین های تحریمی می تواند برخلاف تصور تحلیلگران منجر به زیان شرکت ها شود، حتی اگر در کوتاه مدت هم اجرا شود می تواند خسارت هایی را برای شرکت ها به همراه داشته باشد در مقابل تقاضا برای یک کالا هم باعث گرانی می شود اما اثر آن می تواند رکود باشد. بنابراین معامله گری در بازار سهام تنها در صورتی می تواند موفقیت آمیز باشد که آمیخته ای از دانش های مختلف باشد.

در حال حاضر بسیاری از گرانی ها ریشه آنها در تورم موجود در جامعه و بی ارزش شدن ریال، ناکارآمدی مسئولان و تورم بالایی که در نرخ های اولیه جهانی است، بنابراین در گروه هایی که نوسان بالایی در نتیجه حذف ارز دولتی پیدا کرده اند هنوز ریسک بالایی دارند و باید منتظر شد تا گزارش های ماهیانه آن ها و اثر این تغییرات منتشر شود.

حالا اگر می خواهید نوسانگیر باشید و هر روز نگاهتان به مانیتور باشد، این بازار ممکن هست بر روح و روان و زندگی شما آسیب جدی بزند؛ چرا که در این بازار دست بالای دست بسیار هست و شما باید پول تان در این بازار طوری باشد که با بالا و پایین شدن آن خم به ابرو نیاورید و اجازه ندهید دست های پنهان بازار کوچکترین آسیبی به زندگی شما بزنند.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha