۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
تصمیم شرکت اپل برای استفاده از شارژرهای Type-C برای آیفون ۱۵
منابع آگاه خبر دادند؛

تصمیم شرکت اپل برای استفاده از شارژرهای Type-C برای آیفون ۱۵

کارشناسان بازار تلفن همراه معتقدند اپل در نظر دارد پس از سال ها، به استفاده از کابل های شارژر Type-C به جای کابل های فعلی خود یعنی لایتنینگ اقدام نماید.

به گزارش بازار، کارشناسان بازار تلفن همراه معتقدند اپل در نظر دارد پس از سال ها، به استفاده از کابل های شارژر Type-C به جای کابل های فعلی خود یعنی لایتنینگ اقدام نماید.

بر اساس این گزارش، «مینگ چی کو» کارشناسا ارشد صنایع فناوری اطلاعات با انتشار پیامی تویتری در صفحه شخصی خود اعلام کرده که شرکت اپل قرار است برای آیفون ۱۵ خود، از کابل های استاندارد Type-C استفاده کرده و پس از سال ها، کابل های فعلی گوشی های آیفون یعنی لایتنینگ را منسوخ نماید.

در همین حال، نشریه بلومبرگ نیز با تایید این مطلب اعلام کرده که اپل در حال آزمایش کابل های Type-C بر روی محصول جدید خود یعنی آیفون ۱۵ بوده و احتمالا آیفون ۱۴، آخرین محصول این خواهد بود که از کابل های لایتنینگ در آن استفاده شده است.

با ایحال، اپل قرار است برای آیفون ۱۵، از شارژرهایی استفاده کند که امکان اتصال به کابل های لایتنینگ برای آیفون های فعلی موجود در بازار را نیز داشته باشد.

به گفته کارشناسان، این اقدام اپل می تواند با سال ها انحصار شرکت های همکار این کمپانی آمریکایی که برای سال ها، انحصار تولید کابل های لایتنینگ را در اختیار داشتند، پایان داده و همچنین، کاربران آیفون نیز مجبور به استفاده از شارژرهای اختصاصی برای گوشی های خود نباشند.

لازم به ذکر است، بر اساس مصوبه اتحادیه اروپا و در راستای کاهش استفاده از کابل و شارژر گوشی های تلفن همراه و همچنین قابلیت استفاده از شارژرهای قدیمی، تمامی گوشی های تلفن همراه به جز اپل، ملزم به استفاده از کابل استاندارد Type-C برای شارژر محصولا خود خواهد شد.

اتحادیه اروپا معتقد است وضع این قانون، تا حد زیادی به کاهش تولید لوازم الکترونیکی و کاهش دمای کره زمین کمک کرده و چنین اقدامی در راستای مفاد کنوانسیون مقابله با تغییرات اقلیمی از سال ۲۰۲۶ در سراسر قاره سبز الزامی خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha