۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
توان بالای صنعت گردشگری در رفع دغدغه‌های اقتصاد
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح کرد

توان بالای صنعت گردشگری در رفع دغدغه‌های اقتصاد

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری صنعتی پیشران است که می‌تواند با توان بالای خود، دغدغه‌های زیادی را از اقتصاد کشور رفع کند.

به گزارش بازار، سید عزت الله ضرغامی در مراسم امضای تفاهم نامه تسهیل سرمایه گذاری در گردشگری با اشاره به مشکلاتی که در مورد ورود سرمایه گذاران در حوزه گردشگری وجود دارد، افزود: این مشکلات موجب شده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری صورت نگیرد و یا اگر هم سرمایه گذاری صورت گرفته، سرمایه گذار نگران است، این در حالی است که ما در چند ماه گذشته سعی کردیم به بازیگران و عوامل اصلی حوزه گردشگری اطمینان بدهیم که در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: به صورت مرتب با تعدادی از کسانی که بدون دریافت تسهیلات آمادگی دارند بیش از هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه گذاری کنند، جلسه برگزار کردم، اما تعداد زیادی از سرمایه گذاران به تسهیلات نیاز دارند.

در این مراسم همچنین معاون بانکی واعتباری صندوق توسعه ملی، گفت: در سال‌های اخیر ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان از منابع ارزی صندوق توسعه ملی، تسعیر و به ریال تبدیل و در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری شده است.

علیرضا میر محمد صادقی افزود: از سال ۱۳۹۴ برای حوزه گردشگری حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان منابع ریالی اختصاص یافته که ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن یعنی معادل ۵۶ درصد منابع برای ۳۲۰ طرح جذب شده است.

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: گردشگری در دوران کرونا ۹۰ درصد افت کرده و سرمایه گذاری برای طرح‌های نیمه تمام تقریبا متوقف شده است در حالیکه می‌توان به سمت احیای ۷۰۰ طرح نیمه تمام در این حوزه حرکت کرد و بطور مستقیم ۴۰ هزار و غیر مستقیم تا ۲۰ هزار شغل ایجاد شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha