۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
ترانزیت ریلی کشور از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذشت
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

ترانزیت ریلی کشور از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذشت

صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ترانزیت بار ریلی کشور با دو برابر شدن نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ ۱۰۰ ساله راه‌آهن را شکست.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و عملیاتی کردن تفاهم نامه‌های قبلی با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان، ترانزیت بار ریلی کشور با یک جهش بلند و دو برابر شدن نسبت به سال قبل، در پایان بهمن ماه از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذشت و رکورد تاریخ راه آهن را شکست.

وی افزود: در موضوع صادرات بار از مرزهای ریلی هم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کردیم و امروز از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن عبور کردیم و امیدواریم تا پایان سال هر‬ روز این رکورد را جابجا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات راه آهن در تامین لکوموتیو و واگن برای توسعه ترانزیت افزود: امیدواریم ضمن جبران عقب‌ماندگی چندین ساله، با افزایش لکوموتیو و تلاش همکاران، در سال آینده رکورد حمل بار داخلی و مسافر را نیز جابجا کنیم.

وی افزود: یکی از گلوگاه‌های راه آهن بروز رسانی حوزه ناوگان و تامین لکوموتیو است که امیدواریم با مساعدت دولت بر این مشکل غلبه کنیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha