۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
چرا سهامداران عمده برخی سهام را خوب می خرند؟
بررسی وضعیت نمادهای ارزنده سرمایه گذاری

چرا سهامداران عمده برخی سهام را خوب می خرند؟

برخی از نمادهای سرمایه گذاری به دلیل ایجاد پرتفوی قوی در یک سال اخیر توانسته از نوسانات بازار حداکثر بهره برداری را بکنند و در شرایط کنونی از ارزندگی بالایی برخوردار هستند.

بازار؛ گروه بورس: بازار با وجود اینکه امروز مثبت بود، اما هنوز نتوانسته جهت خود را مشخصا تعیین کند. در این شرایط برخی از گروه ها با توجه به سیگنال های مذاکرات برجام توانسته اند مسیر حود را از کلیت بازار جدا کند، اما به طور کلی وضعیت معاملات نشان می دهد که تک نمادها براساس پتانیسل هایی که دارند متفاوت از روند کلی بازار مسیر صعودی خود را آغاز کرده اند. در این بین برخی از نمادهای سرمایه گذاری به دلیل ایجاد پرتفوی قوی در یک سال اخیر توانسته از نوسانات بازار حداکثر بهره برداری را بکنند و در شرایط کنونی از ارزندگی بالایی برخوردار هستند.

نماد اعتلا در چند وقت اخیر معاملات متعادلی را دنبال کرده و توانسته در محدوده قیمتی ۳۵۰ تا ۳۷۰ تومان کف سازی خوبی بکند، زیرا این نماد در ۱۲ ماهه امسال با وجود اینکه افزایش سرمایه ۷۸ درصدی به تازگی داشته به ازای هر سهم ۸۸ تومان سود ساخته است

نماد اعتلا
شرکت سرمایه گذاری اعتلا با نماد اعتلا در چند وقت اخیر معاملات متعادلی را دنبال کرده و توانسته در محدوده قیمتی ۳۵۰ تا ۳۷۰ تومان کف سازی خوبی بکند، زیرا این نماد در ۱۲ ماهه امسال با وجود اینکه افزایش سرمایه ۷۸ درصدی به تازگی داشته به ازای هر سهم ۸۸ تومان سود ساخته و از آنجایی که سال گذشته به ازای هر سهم سودی ۱۰۹ تومانی ساخته بود با توجه به افزایش سرمایه سود سهامداران در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده است.

چرا سهامداران عمده برخی سهام را خوب می خرند؟

در حال حاضر این نماد در سه ماهه امسال ۱۲ درصد و در یک ساله ۲۶ درصد بازدهی منفی داشته است که این مسئله تحت تاثیر وضعیت کلی بورس بوده که نوسانات رو به پایین داشته است.

در شرایط کنونی نماد اعتلا به دلیل اینکه به کنج مثلث برخورد دو خط روند رسیده و از آنجایی که گارد صعودی سیگنال آر اس آیی و مک دی را دارد در روزهای آینده می تواند این خط روند را رو به بالا بشکند و با عبور از ابر ایچیموکو که کاملا نازک شده روند صعودی خود را تا نزدیکی ۶۰۰ تومان آغاز کند.

نماد پردیس که به تازگی افزایش سرمایه ای ۸۴ درصدی اجرا کرده، در حال حاضر با پی بر ایی ۴ به ازای هر سهم در ۱۲ ماهه ۸۰ تومان سود ساحته به نظر می رسد که امسال هم با احتساب افزایش سرمایه ای که داده به ازای هر سهم در همان محدوده پارسال سود بسازد

نماد پردیس
شرکت سرمایه گذاری پردیس با نماد پردیس که به تازگی افزایش سرمایه ای ۸۴ درصدی اجرا کرده، در حال حاضر با پی بر ایی ۴ به ازای هر سهم در ۱۲ ماهه ۸۰ تومان سود ساخته است و از آنجایی که در مجمع سال گذشته سودی ۱۵۶ تومانی شناسایی کرده بود به نظر می رسد که امسال هم با احتساب افزایش سرمایه ای که داده به ازای هر سهم در همان محدوده سود بسازد.

این نماد سال گذشته ۱۴۰تومان به ازای هر سهم سود نقدی به سهامداران پرداخت کرده، به همین دلیل سهامداران هرچند نسبت به بازدهی سرمایه سود چندانی نداشته اما در بخش سود نقدی نسبت به سایر نمادهای بانکی منفعت خوبی داشته اند.

چرا سهامداران عمده برخی سهام را خوب می خرند؟

نماد پردیس که در سه ماهه امسال ۴ درصد و در یک ساله ۱۱ درصد بازدهی منفی داشته و با توجه به اینکه در هفته های اخیر کندل های رو به بالایی زده روند صعودی آن شکل گرفته است، البته برخی از اندیکاتورها همچون مک دی و آر اس آی در این نماد گارد نزولی گرفته است، حالا باید دید در هفته های آینده جو کلی بازار چگونه خواهد بود و آیا این نماد می تواند یک تغییر سیگنال ایجاد کند و همچنان راه ورود سرمایه به نماد را هموار کند یا خیر؟

نماد وپویا از دیگر نمادهایی بوده که در چند روز اخیر بعد از بازگشایی افزایش سرمایه توانسته روند مثبتی را آغاز کند، به طوری که روز دوشنبه قدرت خریدار این نماد ۳ برابر قدرت فروشنده بود و همین مساله یک سیگنال مثبت به سهامداران خرد است

نماد وپویا
شرکت سرمایه گذاری پوبا با نماد «وپویا» از دیگر نمادهایی بوده که در چند روز اخیر بعد از بازگشایی افزایش سرمایه توانسته روند مثبتی را آغاز کند، به طوری که روز دوشنبه قدرت خریدار این نماد ۳ برابر قدرت فروشنده بود و همین مساله یک سیگنال مثبت به سهامداران خرد است که روند صعودی این نماد آغاز شده است.

چرا سهامداران عمده برخی سهام را خوب می خرند؟

در حال حاضر این نماد در سه ماهه بازدهی منفی ۱۵ درصدی و در یک ساله بازدهی منفی ۲۶ درصدی داشته است، اما با توجه به اینکه در هفته گذشته این نماد افزایش سرمایه ۷۵ درصدی داشته و هم اکنون در محدوده ای قیمت عرضه اولیه معامله می شود پیش بینی می شود در هفته های آینده رشد خوبی را تجربه کند.

همچنین با توجه به افزایش سرمایه سود ۵۲ تومانی به ازای هر سهم در گزارش ۹ ماهه مثبت است و به نظر می رسد در ۱۲ ماهه بتواند در محدوده ای ۸۰ تومان سودسازی کند که نشان می دهد عملکرد شرکت تقریبا مشابه سال گذشته بوده است.

در شرایط کنونی اندیکاتور مک دی و آر اس آیی سیگنال روند صعودی را برای این نماد صادر کرده اند و از آنجایی که یک کندل روی ابر سرح ایچیموکو ساخته به نظر می رسد که کف قیمت نماد همین قیمت کنونی ۲۳۰ تومان باشد

در شرایط کنونی اندیکاتور مک دی و آر اس آیی سیگنال روند صعودی را برای این نماد صادر کرده اند و از آنجایی که یک کندل روی ابر سرح ایچیموکو ساخته به نظر می رسد که کف قیمت نماد همین قیمت کنونی ۲۳۰ تومان باشد، حالا باید دید روند کلی بورس چه تاثیری بر وضعیت معاملات آن در هفته های آینده خواهد گذاشت.

نباید فراموش کرد که بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری در خارج از بورس هم سرمایه گذاری ویژه ای دارند به همین دلیل باید منتظر گزارش های حسابرسی شده این شرکت ها بود که مشخص شود در یک سال گذشته چقدر سود ساخته است. اما با توجه به اینکه برخی از سهامداران عمده در شرایط کنونی تقاضای خوبی برای این قیمت از سهام ایجاد کرده اند به نظر می رسد خبرهای مثبتی در آینده خواهند داشت.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha