۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
پیش بینی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای راه آهن همدان
رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد:

پیش بینی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای راه آهن همدان

همدان - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هفته گذشته ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای همدان جذب شد که از این اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای راه آهن همدان در نظرگرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی بعداظهر پنج شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان گفت: برخی اعتبارات پیش بینی شده در لایحه دولت تجمیع شده که مجلس باید در این خصوص ضمن بررسی؛ تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ یکبار دولت به این صورت در لایحه بودجه اعتبارات را تجمیع کرده بود که مجلس مخالفت کرد؛ افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش میزان اخذ مالیات از مودیان نیست و مقصود دولت درآمدهای مالیاتی مربوط به ساخت مسکن، مالیات های پایه و افزایش دامنه اخذ مالیات از فرارهای مالیاتی است.

همدان در بحث مسکن استان آخر کشور است و حتی از استان آخر هم فاصله زیادی دارد چون هنوز نه طرح جامع شهر همدان مشخص است نه زمین مورد نیاز تعیین تکلیف شده است

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه همدان در بحث مسکن استان آخر کشور است و حتی از استان آخر هم فاصله زیادی دارد چون هنوز نه طرح جامع شهر همدان مشخص است نه زمین مورد نیاز تعیین تکلیف شده است؛ گفت: طی یک هفته گذشته ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای همدان جذب شد که ۲۰ میلیارد تومان مربوط به راه آهن همدان ملایر و ۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن همدان است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه های استانی محدود و تکلیف ما روشن است، ادامه داد: ۸۰ درصد اعتبارات ملی و در اختیار وازتخانه هاست و مدیران باید به دنبال جذب اعتبارات از منابع ملی باشند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در دولت اعتبارات بر اساس چند شاخص از جمله محرومیت، جمعیت، درصد بیکاری و اشتغال و نفت خیز بودن توزیع می شود که جایگاه هر استان در اعتبارات مشخص است، گفت: امسال اتمام بیمارستان اکباتان و فاطمیه همدان را باید شاهد باشیم ضمن اینکه بیمارستان یک هزار تخت خوابی همدان نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ردیف اختصاصی دارد.

حاجی بابایی گفت: عملیات اجرایی بیمارستان اکباتان همدان در ۹ طبقه تا پایان سال باید به اتمام برسد و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز نیاز دارد.

افزایش محدوده شهر همدان خواسته به حق مردم و ما به عنوان نمایندگان مردم و تنها راه جلوگیری از افزایش بی رویه هزینه مسکن در همدان است

وی با یادآوری اینکه در همدان مشکل زمین داریم و به جای پیش بینی زمین و افزایش محدوده شهر شاهد افزایش تراکم، ارتفاع، ساخت و سازهای غیر مجاز و محلات و شهرکهای جدید ناخواسته در اقصی نقاط شهر و حاشیه شهر هستیم، گفت: افزایش محدوده شهر همدان خواسته به حق مردم و ما به عنوان نمایندگان مردم و تنها راه جلوگیری از افزایش بی رویه هزینه مسکن در همدان است.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان نیز گفت: میزان اعتبار مبادله شده شهرستان همدان ۲۴۵ میلیارد تومان اعلام شده که از این میزان ۲۲ درصد تخصیص نقدی و ۷۷ درصد آن تخصیص اسناد خزانه به مدت سه سال خواهد بود که البته خیلی نمی‌توان به این ارقام دل بست.

محمدعلی محمدی گفت: اگر هر اداره و سازمانی نتواند سهم خود را از اعتبارات ملی دریافت کند قطعا دچار مشکل شده و پروژه‌هایش به تعویق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه شهرستان همدان پیشانی استان است و پروژه‌های تاثیرگذاری همچون راه‌آهن و کنارگذرها در شهرستان در حال اجراست که شتاب‌دهنده توسعه شهرستان هستند، افزود: برای به اتمام رساندن آن‌ها باید از اعتبارات ملی بهره ببریم.

فرماندار همدان تاکید کرد: پروژه اتصال خط ‌آهن همدان به ملایر پیمانکار خوبی دارد که به طول پنج کیلومتر زیرساخت‌های آن انجام شده و با تخصیص اعتبار اخیر امیدواریم کار به خوبی پیش برود.

وی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن همدان در خور شأن مردم همدان نیست، گفت: از یک طرف مردم از اینکه مستقیم از همدان با قطار به مشهد سفر می‌کنند خوشحال هستند اما از سوی دیگر امکانات و وضعیت کنونی ایستگاه مورد پسندشان نیست.

فرماندار همدان اضافه کرد: برای تجهیز و تکمیل ایستگاه راه آهن همدان نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم ضمن اینکه روشنایی و عریض کردن مسیر دستیابی به ایستگاه هم در دست اقدام است.

کنارگذرها به ویژه کنارگذر غربی برای همدان حیاتی است و پیشرفت قابل توجهی دارد و اگر مقدار باقی مانده این پروژه به اتمام برسد بسیاری از مباحث در خصوص تردد حل خواهد شد

وی ادامه داد: کنارگذرها به ویژه کنارگذر غربی برای همدان حیاتی است و پیشرفت قابل توجهی دارد و اگر مقدار باقی مانده این پروژه به اتمام برسد بسیاری از مباحث در خصوص تردد حل خواهد شد.

محمدی افزود: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسئله آب شهری و روستایی شهرستان همدان تخصیص داده شده که بخش بزرگی از مشکلات آب روستایی حل می‌شود.

وی بابیان اینکه در خصوص آب شرب همدان هم چاهی با آبرسانی ۱۴۰ لیتر بر ثانیه در اراضی آق‌حصار حفر شده که امیدواریم بخش عمده‌ای از آب شرب همدان تا تکمیل شدن پروژه خط تالوار تا اردیبهشت ماه سال آینده را حل کند، گفت: باید با مدیریت منابع، اصلاح الگوی کشت، اصلاح روش آبیاری در کنار این خط آبی وضعیت آب شهرستان را بهبود ببخشیم.

فرماندار همدان یاداور شد: اراضی کوره‌های جورقان به شهرک گلخانه‌ای تبدیل خواهد شد که این یک پروژه دو سر برد است چراکه هم ورودی شهر همدان ساماندهی خواهد شد و هم کشاورزان به نوایی می‌رسند و توسعه گلخانه ها را با توجه به اهدافمان در بخش کشاورزی بدنبال خواهد داشت.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان نیز گفت: دستگاه های اجرایی استان همدان می توانند برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و بانکها از طریق تهاتر اقدام کنند.

حسن پیمانی گفت: علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب در تهاتر مطالبات با بدهی های خود در سطح دستگاه های اجرایی استان پیشتازند.

وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی یک یا دو کارشناس خود را صرفا جهت پیگیری امور تهاتر اعتبارات پیش بینی کنند چون این رویه در پیشرفت کار دستگاه های اجرایی بسیار موثر و به مثابه برخورداری از اعتبارات نقدی است.

پیمانی یادآر شد: در سالجاری تا کنون برای خزانه استان همدان از ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات نقدی پیش بینی شده  ۱۰ میلیارد تومان دریافت شده و امروز هم برابر پیگیری به عمل آمده ۶ میلیارد تومان دریافت می کنیم.

اعتبارات استانی پروژه ها و طرح های در دست اجرای شهرستان همدان در سالجاری و تاکنون از ۷۲درصد تخصیص برخوردار شده است

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان نیز گفت: اعتبارات استانی پروژه ها و طرح های در دست اجرای شهرستان همدان در سالجاری و تاکنون از ۷۲درصد تخصیص برخوردار شده است.

مرتضی حیدری افزود: اعتبارات استانی توزیع شده ویژه شهرستان همدان در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی ۱۳۱ میلیارد تومان بوده که با اعتبارات تکمیلی از سایر منابع تا کنون به ۳۱۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه محرومیت زدایی برای شهرستان همدان در حال جذب است که ۱۵ میلیارد تومان ویژه مدارس،۳۱ میلیارد تومان در حوزه آب، حدود ۲۰میلیارد مربوط به بهداشت و درمان و ۳.۷ میلیارد مربوط به راه روستای تکمه داش است.

حیدری اضافه کرد:  ۲۴۵ میلیارد از اعتبارات شهرستان همدان تا کنون توسط دستگاههای اجرایی  موافقتنامه های اصولی مبادله شده و از ۷۲ درصد تخصیص استانی اعتبارات شهرستان ۲۳ درصد نقدی و ۴۹ درصد استاد خزانه ۳ ساله است.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha