۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کاهش تقاضا و قیمت نفت به دنبال شیوع سویه امیکرون

کاهش تقاضا و قیمت نفت به دنبال شیوع سویه امیکرون

قیمت نفت صبح روز دوشنبه در آسیا کاهش یافت، چرا که شیوع سویه امیکرون در اروپا و ایالات متحده موجب نگرانی سرمایه گذاران در رابطه با کاهش تقاضای سوخت در صورت اعمال محدودیت های جدید شده است.

به گزارش بازار، معاملات آتی نفت برنت با کاهش ۱.۶۹ درصدی به ۷۱.۷۵ دلار  و معاملات آتی WTI نیز با کاهشی معادل ۲.۷۸درصد به ۶۸.۸۹ دلار رسیدند.

به نظر می رسد که جو انتظار برای کاهش بهای نفت در بازار، با ضعف مشاهده شده در S&P ۵۰۰ و Nasdaq ۱۰۰e-mini futures در یک راستا است. ترس از اعمال مجدد محدودیت های کرونایی به منظور جلوگیری از شیوع بیش تر سویه امیکرون در سراسر جهان، تاثیر آن بر فعالیت های اقتصادی و احتمال افزایش ریسک مرتبط با کاهش تقاضا برای نفت، موجب شکل گیری این جو روانی شده است.

هلند در آخر هفته به قرنطینه رفت. احتمالا شماری از کشورهای اروپایی، در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو، محدودیت های کرونایی را افزایش خواهند داد. در ایالات متحده از مردم خواسته شده تا دوز بوستر را دریافت کنند و در مکان های شلوغ و عمومی، ماسک بزنند. در همین حال، شرکت های انرژی این کشور، طی این هفته برای دومین هفته متوالی اقدام به افزایش دکل های نفت و گاز طبیعی نمودند.

طبق گزارش شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co، تعداد دکل های نفت و گاز که شاخصی برای اندازه گیری تولید در آینده می باشد، در هفته منتهی به ۱۷ دسامبر به ۵۷۹ رسید (افزایش ۳ دکل)، که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ تا کنون است.

انتظار می رود که روسیه تولید کم تری داشته باشد چرا که صادرات نفت این کشور برای سه ماهه ابتدای سال ۲۰۲۲، طبق برنامه ریزی معادل ۵۶.۰۵ میلیون تن بود، در حالی که این رقم برای سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ برابر با ۵۸.۳ میلیون تن بود.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha