۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
بهار و کبودرآهنگ از اشتغالزایی ستاداجرایی فرمان امام در استان همدان بی بهره مانده اند
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس:

بهار و کبودرآهنگ از اشتغالزایی ستاداجرایی فرمان امام در استان همدان بی بهره مانده اند

همدان - نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پروژه‌هایی به ارزش دو هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان در استان همدان اجرا می کند که بهار و کبودرآهنگ از آن بی بهره مانده اند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حسین توسلی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان بهار بابیان اینکه طبق تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری همدان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متعهد شده پروژه‌هایی به ارزش بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در استان همدان اجرا کند، گفت: متاسفانه ریالی از این تعهد برای شهرستانهای بهار و کبودرآهنگ اختصاص نیافته است.

وی بابیان اینکه در ماه‌های گذشته در حوزه زیرساخت اقدامات اساسی صورت گرفته و یکی از اولویت ها در شهرستان بهار مباحث مربوط به حوزه راه است که با جدیت پیگیری می شود، گفت: تکمیل زیرگذر شهید زارعی، جذب اعتبار برای کمربندی بهار، تزریق اعتبار برای راه حسن قشلاق به صالح آباد و زیرگذر سیمین در دست اقدام است.

وی به اقدامات حوزه کشاورزی و صنعت اشاره کرد و گفت: شهرک های کشاورزی در مهاجران، گل تپه، شیرین سو و بهار در حال انجام است و به دلیل کمبود آب سطح کشور، ترویج کشت های کم آب و توسعه گلخانه ها پیشنهاد می شود.

حسین توسلی به بررسی وضعیت شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش قیمت زمین کارگاه ها و حضور هنرمندان و صنایع دیگر، شهرک صنعتی دوم لالجین پس از در اختیار داشتن زمین مناسب، فعال خواهد شد.

اقتصاد شهر لالجین و بهار باید از حالت تک محصولی خارج شود و نباید فقط وابسته به خاک باشد چراکه در آینده با مشکل خاک مواجه خواهیم بود و اقتصاد منطقه نیز با مشکل رو به رو می شود

وی تاکید کرد: اقتصاد شهر لالجین و بهار باید از حالت تک محصولی خارج شود و نباید فقط وابسته به خاک باشد چراکه در آینده با مشکل خاک مواجه خواهیم بود و اقتصاد منطقه نیز با مشکل رو به رو می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان بهار به صنایع تبدیلی، کارخانه فرنچ فرایز در شهرستان بهار با همکاری سرمایه گذاران قطری در حال احداث است و پیگیر تامین نیازهای اعتباری کارخانه در داخل کشور هستیم تا سرمایه گذار قطری پروژه را تکمیل کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ به صنایع آلاینده مستقر در شهرک صنعتی بهاران اشاره کرد و گفت: بازدیدهایی در راستای حل مشکل مردم شهر بهار ناشی از آلودگی واحدهای مستقر صورت گرفت و فرصتی در راستای رفع مشکلات موجود به واحدها داده شد که به صورت کارشناسی انتشار بو کاهش یابد اما در صورتی که مشکلات مرتفع نشود در آخرین مرحله تعطیلی واحدهای آلاینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی درخصوص وضعیت نابسامان مسکن ملی در شهرستان بهار گفت: باید تدبیری برای تامین زمین در شهر بهار اندیشیده شود و راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای اجرای طرح مسکن ملی است.

بسیاری از شرکت‌های مستقر در شهرستان بهار که گردش مالی بالایی دارند سرمایه‌های خود را در بانک‌های مرکز استان یا پایتخت سرمایه‌گذاری کرده‌اند

توسلی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های مستقر در شهرستان بهار که گردش مالی بالایی دارند سرمایه‌های خود را در بانک‌های مرکز استان یا پایتخت سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ این در حالی است که از تخفیفات مالیاتی مناطق محروم استفاده کرده‌اند و باید این پول‌ها به شهرستان برگردد تا منابع مالی بانک های شهرستان تقویت شود و بتوانند به مردم بهتر خدمات رسانی کنند.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha