۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
ساختمان‌های مجلل بانکها با پول مردم؛ کجای این وامها، اسلامی است؟!
عضو کمیسیون شوراهای مجلس انتقاد کرد

ساختمان‌های مجلل بانکها با پول مردم؛ کجای این وامها، اسلامی است؟!

جلال رشیدی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: این مسئله بر هیچ کسی پوشیده نیست که بانکها وامی به مردم می دهند ولی چندین برابر آن وام را به صورت جریمه بهره از مردم اخذ می کنند.

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اشکالات نظام بانکی کشور تاکید کرد: باید یک اتفاق نظر و تصمیمی بین دولت به معنی قوه مجریه، مجلس به معنی قوه مقننه و قوه قضاییه در زمینه جلوگیری از زیاده خواهی بانکها صورت گیرد.

وی افزود: این مسئله بر هیچ کسی پوشیده نیست که بانکها وامی به مردم می دهند اما چندین برابر آن وام را به صورت بهره و جریمه از مردم اخذ می کنند آنهم در قالب وام و این مسئله به واقع از ربا و نزول هم بدتر است.

رشیدی کوچی تصریح کرد: بنده در این زمینه به دوستانم در مجلس مثالی را مطرح کردم و می گفتم که یک بنده خدایی در حوزه انتخابیه ما هست که به مردم نزول می دهد، اما نه ضامنی می خواهد و نه جریمه آنچنانی و نه سود مرکب می گیرد در صورتی که بانک‌های ما این کار را انجام می دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز چندین هزار نفر متقاضی دریافت وام از بانک ها هستند، اظهار داشت: به عنوان مثال فردی آمده و وامی ۱۰ میلیونی گرفته ولی ۳۰ میلیون تومان باز پرداخت داشته و باز هم باید ۳۰ میلیون دیگر پرداخت کند، این طریق پرداخت وام چه اسمی دارد؟ کجای این وام، وام اسلامی است و کجای اسلام گفته بدین نحو باید با مردم برخورد کرد؛ این مسئله از ربا و نزول هم بدتر است و این دزدی آشکار است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس در زمینه تحقیق و تفحص از بانک‌ها بسیار جدی است، تاکید کرد: به واقع یکی از دلایلی که اقتصاد کشور خسته و زمین خورده است ، سیاست های غلط بانکی است ؛ بانکها به جایی اینکه بیاید و پول‌های مردم را در تولید هزینه کنند، پول‌های مردم را تجمیع کرده و با آنها دلالی می کنند و ساختمان و زمین می خرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها ساختمان‌های مجلل در اختیار دارند، اظهار داشت: همگی اینها با پول مردم خریداری شده است بنابراین مجلس در تحقیق و تفحص از بانک ها جدی است و این تحقیق و تفحص را پیگیری خواهد کرد.

رشیدی کوچی با بیان اینکه اصلاح ساختار اقتصادی مستلزم اصلاحات نظام بانکی تصریح کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور در دست بانک‌ها است و بانکها با ورود نامناسب خودشان به حوزه‌های اقتصاد و آن قدرت نقدینگی و پولی که پشت سرشان هست، باعث آسیب به حوزه اقتصاد ما شده اند.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha