۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
۹۰ درصد گاز مصرفی اروپا وارداتی است

۹۰ درصد گاز مصرفی اروپا وارداتی است

شبکه الجزیره مباشر در گزارشی نوشت: روسیه متهم است که از اهرم گاز برای فشار آوردن بر قاره کهن استفاده می کند و به اندازه کافی به اروپا گاز تحویل نمی‌دهد.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد، بخش عمده گاز مورد نیاز اروپا از طریق واردات تامین می شود. این گزارش می افزاید رئیس کمیسیون اروپا در نشست خبری مشترک با رئیس شورای اروپا در بروکسل گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۹۰ درصد گاز مورد استفاده خود را وارد می‌کنند. باید برای تأمین گاز اروپا تلاش کنیم. ما به تقویت استفاده از انرژی جایگزین از جمله انرژی هسته‌ای نیاز داریم. رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به تحولات افغانستان بر لزوم اتخاذ رویکرد مشترک در ارتباط با سیاست مهاجرت و پناهندگی تأکید کرد.

وی افزود: باید تضمین کنیم آوارگان افغان در داخل یا خارج از این کشور حمایت می‌شوند و ما برای تحقق این هدف، یک میلیارد یورو تامین کرده ایم. رئیس شورای اروپا نیز در این نشست گفت: در نشست بروکسل درباره مهمترین راه‌های مقابله با چالش‌های مهاجرت غیرقانونی بحث و تبادل نظر کردیم. موضوع مهم این است که خصوصیات و ویژگی‌های هر کشور عضو اتحادیه اروپا را در ارتباط با سیاست مهاجرت مد نظر قرار دهیم.

چندی پیش کشورهای اروپایی شرکت گازپروم روسیه را متهم کردند که به اندازه کافی به اروپا گاز تحویل نمی‌دهد و مسکو می‌خواهد از این موقعیت برای فشار آوردن بر قاره کهن استفاده کند. در مقابل الکساندر نواک، معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر تامین انرژی جهان، خود را یک تامین کننده قابل اعتماد توصیف کرد. قیمت گاز در ماه‌های اخیر در اروپا افزایش یافته و همین امر باعث بروز مشکلات فراوان در بخش‌های مختلف اقتصادی و بخش خانگی شده است. شرکت گازپروم تأکید می‌کند که به تعهدات خود در قبال مشتریانش پایبند است.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha