ضمانت‌های اجرای تصمیمات شورای گفت‌وگو افزایش یابد
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ضمانت‌های اجرای تصمیمات شورای گفت‌وگو افزایش یابد

شافعی، رئیس اتاق ایران با انتقاد از روند حضور نمایندگان قوا به‌ویژه دولت در نشست‌های شورای گفت‌وگو پیشنهاد داد: عملکرد و چگونگی حضور اعضای شورای گفت‌وگو به‌صورت فصلی بررسی شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در اولین نشست شورای گفت‌وگو در دولت سیزدهم، پیشنهاداتی ارائه کرد که عملیاتی شدن آن‌ها می‌تواند بر بهبود عملکرد شورا مؤثر بوده و از مسیر مصوبه‌ها، نتایج ویژه‌ای برای بخش خصوصی به همراه داشته باشد.

پیشنهاد نخست شافعی این است که ضمانت‌های اجرای تصمیمات شورای گفت‌وگو افزایش یابد و مواد ۱۱ و ۱۳ قانون مربوطه اصلاح شود تا روند اجرای نظرات شورا تقویت شود و اگر مصوبه‌ای به امضای وزیر اقتصاد می‌رسد، دیگر نیازی به طرح در هیات دولت نداشته نباشد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی با انتقاد از روند حضور نمایندگان قوا به‌ویژه دولت در نشست‌های شورای گفت‌وگو پیشنهاد داد: عملکرد و چگونگی حضور اعضای شورای گفت‌وگو را به‌صورت فصلی بررسی شود و گزارش آن به اطلاع رئیس شورا برسد.

شافعی گفت: برگزاری جلسات شورا در استان‌ها بسیار منظم شده؛ چراکه برگزاری جلسات یکی از معیارهای سنجش عملکرد استانداران از سوی وزیر کشور است.

به عقیده او، بهتر است برای اهمیت دادن به شورا، سالی یک یار یا در پایان و ابتدای سال، رئیس‌جمهور در نشست شورا حضور پیدا کنند.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha