۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
همه ارگان‌ها پای کار جهش تولید مسکن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

همه ارگان‌ها پای کار جهش تولید مسکن

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از ورود سازمان‌ها، خاصه نهادهای حمایتی در امر ساخت مسکن برای دهک‌های یک تا سه خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری در رابطه با اینکه مجلس در ادامه بررسی سلسله مباحث تولید مسکن برنامه هایی دارد و برای هر یک از دهک ها، واحدهایی را در نظر گرفته است، گفت: هر دستگاه اجرایی باید بخشی از برنامه تولید مسکن را بر عهده گیرد.

وی در اینباره گفت: مثلا یک دستگاه اجرایی باید ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک اول تا سوم را بر عهده گیرد و یکی از این دستگاه ها، کمیته امداد بود که در واحدهای شهری حدود ۲۳۰ و واحدهای روستایی بیش از ۱۰۰ هزار واحد را باید تولید کند.

سازمان بهزیستی دستگاه اجرایی دومی است که مشخص شده است ۱۲۰ واحد در شهر و ۴۰ هزار واحد نیز در روستا باید بسازد.

به گفته ایری شبکه های مشارکت اجتماعی نیز باید در این راستا وارد عمل شوند که این شبکه ها کسانی هستند که در سطح وزارتخانه های دفاع، آموزش و پرورش، تعاون و... باید احداث مسکن را بر عهده گیرند.

وی همچنین از مسئولیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تامین منابعِ تولید ۱۰۰ هزار واحد را عهده دار است و سازمان اوقاف که ۸۰ هزار واحد را در دستور کار دارد، خبر داد و گفت: بنیاد مسکن نیز ۴۰۰ و بنیاد مستضعفان کمک به ساخت ۱۰۰ هزار واحد و تامین زمین و حمایت مالی را بر عهده دارند.

این نماینده مجلس از تقسیم کار میان قرارگاه خاتم و بسیج سازندگی نیز سخن گفت و تاکید کرد که اتاق تعاون نیز در این جریان وارد صحنه شده است.

در این میان منابع مالی به لحاظ وامِ پرداختی از ۲۵۰ میلیون تومان در روستاها و ۴۰۰ میلیون تومان در شهرها متغیر است. وام ساخت در تهران نیز ۴۵۰ میلیون تومان بر آورد شد.

ایری به رادیو گفت‌وگو گفت: در ارتباط با دهک های یک تا سه ساله زمانی زیادی را انتظار داریم و طبق گزارشِ معاون وزیر راه و شهرسازی، در دهک اول این انتظار ۱۷۸ سال برای ساخت یک واحد ۷۵ متری تخمین زده می شود.

برای دهک دوم و سوم به ترتیب ۱۰۱ و ۷۰۹ سال تخمین زده شد و این آمار در حقیقت نمایانگر بحران است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی خاطرنشان کرد: دو میلیون واحد مسکونی برای امسال برنامه ریزی شده است و قرار است در ارتباط با تامین زمین و مصالح اقداماتی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha