۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
خروج پول حقیقی از بورس ادامه دارد| سردرگمی سهامداران خرد از روند بازار
«بازار» گزارش می دهد؛

خروج پول حقیقی از بورس ادامه دارد| سردرگمی سهامداران خرد از روند بازار

امروز ارزش کل معاملات بازار سهام ۴۴ هزار و ۷۳ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز ۱۸۸ درصد افزایش داشته اما ۳۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و این نشانه سردرگمی سهامداران خرد است.

بازار؛ گروه بورس: با توجه به اینکه معاملات روز دوشنبه بورس تهران مثبت تمام شد و شاخص کل بورس رشدی ۸ هزار و ۳۶ واحدی داشت به یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسیده و در حال نزدیک شدن به محدوده مقاومتی یک میلیون و ۴۹۵ هزار واحدی است، از این رو پیش بینی می شود روز چهارشنبه یک نوسان رو به بالا در شاخص داشته باشیم.

همچنین با توجه به اینکه شاخص هم وزن با رشدی ۲ هزار و ۹۷۰ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار و ۵۴۶ واحدی قرار گرفته استبه نظر می رسد کف سازی در این محدوده انجام داده و بعد از این باید روند مثبت شاخص هم وزن آغاز شود، زیرا در هفته جاری روز دو شنبه شاخص کل رشد نسبتا خوبی داشته و مابقی روزها این شاخص افت داشته است. همچنین شاخص کل فرابورس ۵۱ واحد روز دوشنبه رشد داشت و در سطح ۲۱ هزار و ۳۷۱ واحد قرار گرفت که نسبت به سایر شاخص ها کمترین رشد را داشته، زیرا پیش از این رشد فرابورس بیشتر از بورس رقم خورده بود و احتمالا چند وقت کف سازی خواهد کرد.

ارزش کل معاملات بازار سهام روز دوشنبه ۴۴ هزار و ۷۳ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز ۱۸۸ درصد افزایش داشته و امروز برای دومین روز پیاپی ۳۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و ارزش خالص تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی منفی شد

ارزش کل معاملات بازار سهام روز دوشنبه ۴۴ هزار و ۷۳ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز ۱۸۸ درصد افزایش داشته و امروز برای دومین روز پیاپی ۳۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و ارزش خالص تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی منفی شد. در معاملات دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی از نماد فن آوابود که ۵۳ میلیارد تومان رخ داد و فسبزوار و شپنا دیگر نمادهایی بودند که بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند. همچنین ارزش معاملات خرد سهام نیز با افت ۲۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان رسیده و این مساله تحت تاثیر ورود نقدینگی به سهام های شاخص ساز است و در این روز شاهد این بودیم که ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت ۳۶ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بود که رشد ۴۷۷ درصدی نسبت به روز گذشته داشته و از این مقدار ۸۴ درصد معاملات به بازار اوراق بدهی اختصاص داشت که در ۶ ماه اخیر بی‌سابقه بوده و این نشان می دهد که سیاست دولت به سمت تامین مالی بنگاه های اقتصادی سوق پیدا کرده است

تاثیرگذارترین سهم ها بر شاخص بورس فارس، شپنا و شبندر بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد ومعادن، فولاد و کالا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، شاوان و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را و زاگرس، کگهر و فرابورس بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل فرابورس داشتند

تاثیرگذارترین سهم ها بر شاخص بورس فارس، شپنا و شبندر بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد ومعادن، فولاد و کالا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، شاوان و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را و زاگرس، کگهر و فرابورس بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل فرابورس داشتند و از نظر تراکنش هم کیمیاتک، فسبزوار و کدما در بورس صدر نشین بودند و در فرابورس هم فجهان، توسن و مدیریت این نقش را داشتند.

ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات نسبت به پایان روز کاری قبل ۲۵ درصد افت داشت و  مجموع ارزش آن به ۲۸۳ میلیارد تومان می رسید و ارزش صف‌های فروش هم ۱۵ درصد افت داشت و به رقم ۱۰۶ میلیارد تومان رسید

سنگین ترین صف خرید مربوط به شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران با نماد شکام بود که رقم آن به ۵۱ میلیارد تومان می رسید و بعد از آن نمادهای توسن  و لپارس بیشترین تقاضا را داشتند.  

همچنین سنگین ترین صف فروش به نماد کالا تعلق داشت که ارزش آن در پایان معاملات به ۳۲ میلیارد تومان می رسید و بعد از آن شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با نماد نمادهای وسرضوی  و شرکت فرابورس ایران با نماد فرابورس بودند.

در مجموع تعداد نمادهای مثبت بورس ۲۴۵مورد بودند که ۳۴ مورد صف خرید و تعداد نمادهای منفی ۱۲۸ مورد بودند که ۳۴ مورد صف فروش بودند. در فرابورس هم تعداد نمادهای مثبت  ۱۷۹مورد و  نمادهای دارای صف خرید ۶۳ مورد بودند و از ۱۲۳ نماد منفی فرابورس ۴۲ مورد صف فروش بودند.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      فقط رشد شاخص همراه با زیان فقط رشد نمادهای شاخص ساز بقیه نمادها را ول کرده اند